خبر مهم:

کد مطلب: ۴۵۴۲۳۵

از کدال چه خبر؟

بررسی عملکرد یک نماد خودرویی/ فروش «خپارس» در دو ماه نخست امسال ۳ برابر شد

بررسی عملکرد یک نماد خودرویی/ فروش «خپارس» در دو ماه نخست امسال ۳ برابر شد

عملکرد پارس خودرو در دو ماهه نخست سال ۹۹ نشان می‌دهد این شرکت در این مدت میزان فروش خود را نسبت به سال گذشته ۳ برابر کرده و به ۳۴۵ میلیارد تومان رسانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه خودروسازی پارس‌خودرو که با نماد خپارس و سرمایه‌ای بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در بورس پذیرفته شده است اخیرا گزارش عملکرد ماهانه اردیبهشت ماه خود را در وبسایت کدال منتشر کرده است. بر اساس این گزارش این شرکت در اردیبهشت ماه ۹۹ بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ دستگاه انواع مختلف خودرو تولید کرده که در مقایسه با اردیبهشت سال ۹۸ رشدی ۱۲ درصدی داشته است. این خودروساز در اردیبهشت ماه در مجموع ۱۳۵۷ دستگاه انواع مختلف ال ۹۰ و ساندرو تولید کرده که در مقایسه با اردیبهشت ماه سال ۹۸ حدود ۳۳ درصد بیشتر بوده است.

البته این رشد تولید در گروه برلیانس بسیار بیشتر بوده و میزان تولید انواع خودروهای برلیانس این شرکت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به سال گذشته رشدی تقریبا ۱۰ برابر شده است و به ۷۶۵ دستگاه رسیده است. از نظر فروش نیز این شرکت در اردیبهشت ۹۹ از فروش محصولات خود ۳۰۷ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به فروردین ماه ۶ برابر شده است. همچنین رشد درآمد این شرکت در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۳۲۰ درصد بوده است.

12
بر اساس گزارش منتشر شده، کل تولیدات خپارس در دو ماه نخست امسال بیش از ۱۶ هزار خودرو تولید کرده که نسبت به دوماهه ۹۸ رشد چندان زیادی را تجربه نکرده و تنها ۳ درصد افزایش یافته است. با این وجود ارقام فروش این شرکت در دو ماه نخست امسال بسیار چشمگیر بوده است. پارس خودرو در پایان اردیبهشت ۱۴ هزار و ۹۲ دستگاه خودرو به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد بیشتر بوده است. از سوی دیگر میزان فروش ریالی این شرکت نیز به ۳ هزار و ۴۴۷ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه با فروش یکهزار و ۳۷ میلیارد ریالی سال گذشته بیش از ۲۳۰ درصد بیشتر بوده است.

عملکرد خپارس در بورس نشان می‌دهد این نماد در یک ماه اخیر بیش از ۲۶ درصد بازدهی داشته و بازدهی ۳ ماهه این شرکت بالای ۱۳۰ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.