کد مطلب: ۵۱۰۶۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد هفتگی دارا یکم / آخرین قیمت اولین ETF دولتی

عملکرد هفتگی دارا یکم / آخرین قیمت اولین ETF دولتی

در جریان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش دارا یکم رشد زیادی داشت و قیمت هر واحد از این صندوق به ۱۵ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات این هفته از بازار سهام صندوق‌های دولتی حمایت شدند و در اکثر روزهای معاملاتی در سقف روزانه خود معامله شدند.

در جریان معاملات این هفته از بازار سهام ارزش ۲۰۰ واحد از صندوق دارا یکم به ۳ میلیون تومان رسید و این نشان از رشد ۷۰۰ هزار تومانی این صندوق در جریان معاملات این هفته دارد.

یکم 9 بهمن

البته باید اشاره کرد که در روزهای گذشته صندوق‌های دولتی از جمله دارا یکم و پالایشی یکم که دولت و صدا و سیما تبلیغ زیادی در رابطه با بازدهی بالای این صندوق‌ها کردند نزول چشم‌گیری داشتند و به گفته محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صندوق دارا یکم ۳۰ درصد زیر ارزش واقعی و صندوق پالایشی یکم حدود ۴۰ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شدند اما در جریان معاملات این هفته از بازار سهام این صندوق‌ها رشد نسبتا قابل توجهی داشتند. هرچند که هنوز با سقف قبلی خود فاصله زیادی دارند.

عملکرد ضعیف صندوق‌های دولتی باعث بی‌اعتمادی شدید سهامداران به بازار سهام و عرضه‌های دولتی شده است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دارایکم تا رسیدن به مرز nav یا قیمت ذاتی خود همچنان حمایت خواهد شد و هفته آینده کاملا سبز خواهد بود . انشالله

  • ناشناس

    ما که فروختیم رفت.

  • ناشناس

    بلهاصلا بورس دیگه تحلیل بردار نیست، هرسال دم عید قندی ها و غذایی ها همه مثبت میشد، من هر سال دم عید قندی و غذایی می‌خرم ، امسال هم خریدم ولی تا امروز که نزدیک عید هستیم هنوز خبری از رشدشون نیست و ما همچنان منتظر، امیدوارم به زودی رشدشون شروع بشه و مثل هرسال عید، عید امسال هم شیرین بشه
    ان شاء الله

  • ناشناس

    دولت تدبیر و امید سرمایه اندک بسیار زیادی از مردم عادی رو که صندوق پالایش یکم را خریدندرا از بین برد.

  • احمد رضا

    زمان فروش دارایی یکم را اعلام کنید که چه زمانی میتوانیم دارایی یکم را بفروشم حدود ۸ماه از خرید دارایی یکم میگذرد وهیچ خبری از فروش دارایی یکم دولت نیست.

  • ناشناس

    دارا یکم زیر ناوش معامله میشه امیدوارم به ناوش برسه ولی چشمم اب نمیخوره بالا زیاد بره چون حقوقی ها تو صف عرضه میکنن هم با کد خودشون و هم با کد حقیقیدرست هست که حقوقی باید بفروشه تا بازارحجم بخوره ولی نباید اجازه بدن مثل سری قبل حقوقی ابشاری عرضه کنه امروز کلا حقوقیها فقط عرضه کردند و اگر یک کم دیگه میفروختن بازار میریخت چون بازار با این ریزش تحمل اینقدر عرضه رو نداره و تقاضا هم کم هست چون اکثرا تو ضرر هستند و دیگه نقدینگی تو دست سهامدار نمونده که بخواد این عرضه را جمع کنه دولت و سازمان باید جلوی این عرضه رو بگیرن تا بازار رشد بکنه و اعتماد برگرده به بازار و وقتی اعتماد برگشت به بازار از بیرون نقدینگی وارد میشه الان حقوقی ها و نوسانگیرهای بزرگ اینقدر این بازار رو دوشیدن که شیرش خشک شده اگر به منه سهامدار خرد رحم نمیکنید به این کشور رحم بکنید چون این اخرین رمقش هست اگر جون نگیره همه با هم نابود میشیم