کد مطلب: ۲۶۰۴۶۰

فرآورش ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز

فرآورش ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز از فرآورش ۲۱۴ میلیارد متر مکعب گاز در سال ۹۶ خبر داد که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۹ درصد رشد داشته است.

غلامرضا بهمن‌نیا، درباره فرآورش گاز در پالایشگاه‌های گاز کشور گفت: پالایشگاه‌های گاز پارسال با تولید ۲۱۴ میلیارد مترمکعب گاز شیرین نسبت به سال ۹۵، به افزایش تولید ۹, ۳ درصدی دست یافتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، افزون بر تامین حداکثری گاز شبکه سراسری، موجب شده تا تولید دیگر محصولات جانبی نیز به بالاترین رقم خود برسد، به گونه‌ای که تولید محصولات جانبی در سال ۹۶ از افزایش ۱۱ درصدی برای میعانات گازی، افزایش ۲۳ درصدی برای اتان و افزایش ۷, ۳ درصدی برای گوگرد نسبت به سال ۹۵ حکایت دارد.

به گفته مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز، پالایشگاه‌های گازی کشور از ظرفیت لازم برای افزایش تولید محصولات ارزشمند گاز در سال ۹۷ برخوردار هستند.

بهمن‌نیا، با بیان این‌که جذب سرمایه‌های خارجی از جمله برنامه‌های واحد هماهنگی و نظارت و تولید شرکت ملی گاز ایران است، گفت: هدف‌گذاری شرکت ملی گاز در ۵۰ سال دوم فعالیت خود، حرکت از کمیت به سمت کیفیت است.

به این منظور در سال ۹۶ کیفیت محصولات شرکت‌های پالایش گاز با بهره‌گیری حداکثری از کالای ایرانی و توان داخل و با هدف افزایش رضایت مشتریان و ذینفعان از نظر کیفی تامین شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار