کد مطلب: ۲۴۳۲۳۴

فرودگاه سنگاپور به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شود

فرودگاه سنگاپور به فناوری تشخیص چهره مجهز می‌شود

یکی از فرودگاه‌های سنگاپور قصد دارد به منظور تسهیل و تسریع امور فرودگاهی ماسفران از فناوری شناسایی هوشمند چهره استفاده کند.

اسکنرهای تشخیص چهره و هویت مسافران در فرودگاه به متولیان فرودگاه‌های بین‌المللی که میزبان حجم زیادی از مسافران در روز هستند، اجازه می‌دهد تا با کمترین سرعت ممکن و بدون نیاز به چک و بازرسی کردن گذرنامه مسافران و چهره آنان توسط ماموران فرودگاهی، هویت آن‌ها را شناسایی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این امر از ایجاد خطای انسانی و احتمال بروز مشکلات و خطرات پس از آن پیشگیری خواهد کرد.

فناوری مذکور از سیستم ورود و خروج بیومتریک پشتیبانی می‌کند و از طریق دوربین‌های فوق پیشرفته و هوشمندی که در فواصل مختلف و در گیت ورودی فرودگاه نصب شده‌اند، به احراز هویت مسافران اقدام می‌کند.

کشورهای بسیاری هم‌اکنون درحال نصب و تجهیز فرودگاه‌های بین‌المللی خود به فناوری تشخیص هویت مسافران و اسکنرهای هوشمند هستند.

فرودگاه چانگی سنگاپور به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارد به منظور تسریع در عملکرد شناسایی مسافران و احراز هویت آنان از روش‌های مختلف و نوینی که این روزها در بهترین و به‌روزترین فرودگاه‌های جهان بکار برده می‌شوند، استفاده کند.

این فناوری به آن دسته از مسافرانی که به علت دیر رسیدن به فرودگاه ممکن است پرواز خود را برای طولانی بودن امور فرودگاهی از دست بدهند، بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

در حال حاضر، یکی از جدیدترین ترمینال‌های فرودگاه سنگاپور به سیستم تشخیص هوشمند چهره در مکان هایی نظیر مبادی ورودی ( check-in ) مجهز است.

استفاده از فناوری تشخیص چهره هوشمند می تواند در موارد امنیتی و مشکوک شدن پلیس به افراد مظنون نیز کمک بسزایی کند.

البته فرودگاهای معدودی هستند که به این فناوری هوشمند مجهز شده‌اند هرچند که فرودگاه‌های بین‌المللی نیوزلند و استرالیا از پیشگامان استفاده از اسکنرهای بیومتریک تشخیص چهره و هویت در فرودگاه‌های خود بوده‌اند به گونه‌ای که می‌توان گفت تقریبا چند سالی است که این فناوری در فرودگاه‌های اصلی استرالیا استفاده می‌شود و مسئولان مربوطه در این کشور امیدوارند تا سال ۲۰۲۰ میلادی هیچ فرودگاهی در استرالیا که به اسکنرهای بیومتریک تشخیص هویت مجهز نباشد، وجود نداشته باشد.

این فناوری نخستین بار در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس آمریکا به‌طور آزمایشی راه‌اندازی شد و بسیار موفقیت آمیز هم بود. این فناوری به گونه‌ای است که به مسافران هوایی اجازه می‌دهد گذرنامه، روادید و تمامی مدارک و تصاویر مربوط به مهاجرت خود را تنها با استفاده از گیت‌های الکترونیکی و هوشمند نشان داده و پس از تایید صحت و درستی آنها و باز شدن درب گیت‌های ورودی، وارد قسمت های مربوطه فرودگاهی و سپس سوار هواپیما شوند.

چند ماه پیش بود که خبر مجهز شدن فرودگاه بین‌المللی میامی در ایالات متحده آمریکا توسط بریتیش ایرویز در فضای مجازی منتشر شد.

حالا ظاهرا این شرکت هواپیمایی پیشگام قصد دارد تعداد فرودگاه‌های بین‌المللی را که این فناوری هوشمند را در اختیار دارند، افزایش بدهد.

این شرکت اعلام کرده است که فرودگاه‌های بین‌المللی نیویورک و اورلاندو نیز در یک قدمی تجهیزات هوشمند برای احراز هویت و تشخیص چهره الکترونیکی مسافران هوایی هستند.

منبع: وب‌سایت Japan Today

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.