کد مطلب: ۵۱۶۸۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فروش اشتباهی عرضه اولیه به سهامداران! / خسارت سهامداران پرداخت می‌شود؟

فروش اشتباهی عرضه اولیه به سهامداران! / خسارت سهامداران پرداخت می‌شود؟

در حالیکه کارگزاری مفید ادعا می‌کند بهترین کارگزاری ایران است اما اختلالات و اشتباهات در این کارگزاری پایان ندارد. اینبار نیز کاربران کارگزاری مفید ادعا می‌کنند این کارگزاری با وجود لغو توافق‌نامه عرضه‌اولیه از سمت آن‌ها برایشان سفارش خرید عرضه‌اولیه ثبت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز سهام شرکت فراوری معدنی اپال کانی پارس در بازار سهام عرضه اولیه شد و برخی از سهامداران از ثبت سفارش خودکار عرضه‌اولیه با وجود غیر فعال کردن توافق خرید خودکار، توسط کارگزاری می‌گویند. این در حالیست که کارگزاری مفید بزرگ‌ترین کارگزاری ایران است و هر اشتباه یا اختلال در این کارگزاری منافع حدود ۸ میلیون سهامدار را در خطر می‌اندازد.

این درحالست که کارگزاری مفید چند روز قبل از عرضه‌اولیه به سهامداران هشدار داده که اگر نمی‌خواهند در عرضه‌اولیه مشارکت داشته باشند خرید خودکار عرضه‌اولیه را غیر فعال کنند اما سهامداران ادعا می‌کنند با وجود غیرفعال کردن عرضه اولیه خودکار باز هم کارگزاری برای آن‌ها سفارش عرضه اولیه ثبت کرده است.

مفید 1

سفارش اشتباه کارگزاری مفید درحالیست که کارشناسان عقیده دارند به دلیل کمبود نقدینگی و شرایط بد بازار سهام استقبال زیادی از این عرضه‌اولیه نمی‌شود.

یکی از کاربران در توئیتی نوشت:

«جالبه کارگزاری مفید با اینکه من تیک خرید عرضه اولیه رو خاموش کردم مجدد برام درخواست خرید اپال رو فرستاد! منم نامردی نکردم و حذفش کردم»

همچنین روابط عمومی کارگزاری مفید در گفتگو با تجارت‌نیوز در این رابطه گفت: چون از قبل پیش‌بینی می‌کردیم که ممکن است برخی افراد فراموش کتتد تا توافق‌نامه خرید خودکار را لعو کنند برای همه کاربران کارگزاری مفید پیامک فرستادیم و در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کردیم. به دلیل اطلاع‌رسانی گسترده تعداد عرضه سفارش عرضه‌اولیه در کارگزاری از ۲/۵ میلیون به یک میلیون رسیده است.

روابط عمومی این کارگزای گفت: هیچ اختلالی در سفارش عرضه اولیه امروز رخ نداده است.

بورس 6 اسفند 1

این در حالیست که برخی از سهامداران می‌گویند خرید خودکار را لغو کردند اما دوباره ثبت سفارش شد.

کارگزاری مفید بزرگ‌ترین کارگزاری ایران است و طیق قانون اگر کسی به دلیل اشتباه کارگزاری مفید متضرر شود می‌تواند پیگیری کند و خسارت بگیرد.

مخاطبان تجارت‌نیوز هم می‌توانند تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آزاد

    سلام . من ۷ کد بورسی داشتم همشون تیک فعال بوده و میخواستم بخره اما خرید نکرده . کارگزاری مفید زنگ زدم میگن که اختلال داشتیم تو ثبت در هسته . حالا چجوری میشه ازشون خسارت گرفت . درحالیکه برای کسای دیگه که نمیخواستن خرید کنه خرید کرده پس اشتباه وحشتناکی مرتکب شده بنظر من . اشتباه از سیستم خریدشون بوده..

  • رستم

    ما تو خونه 4 تا حساب مفید داریم تیک همه فعال بوده همشون پول داشتند فقط واسه یکی خریده!!!!!

  • ناشناس

    موجودی داشتیم توافوق نامه فعال بوده چرااپال رانخریدکارگزاری مفید

  • علی شرفی

    جالب تر اینجاست که من تیک خرید رو زده بودم و خریدی برام انجام نداد

    • حامد

      برای منم همینطور

  • ناشناس

    ما که موجودی داشتیم تیک خرید ما هم فعال بود برای ما نخرید بعد چطور برای غیر فعالها خرید؟ این چه جور کارگزاری هست اگر بازم تکرار بشه معلوم میشه برنامه ای پشت پرده هست ما رو گیر آوردند. تازه میگن ما با مسولیت نسبت به کاربران عمل کردیم و اشتباهی هم نشده اگر اشتباه نشده پس سهم ما کو؟ کی جواب میده؟

  • سمیه حقیقی مهماندار

    من تیک خرید رو زده بودم و دو برابر نقدینگی که برای عرضه اولیه لازم بود توی حسابم بود ولی خریدی برای من انجام نشده. کارگزرای مفید بجای اینکه خبر رو کلا تکذیب کنه و به شعور ما توهین کنه ، بهتر بود عذر خواهی کنه. من که کارگزاری ام رو تغییر میدم. بقیه رو نمی دونم

  • ناشناس

    ما خرید خودکار عرضه اولیه را لغو نکرده بودیم. پانصد هزار تومان هم در حساب بود. اما برای ما خرید نکرده.

  • ناشناس

    چرا سود سهامی که فرختم نمی دن

  • ناشناس

    سلام من از پارسال سهامم فروختم ولی خبری نشد من یک خانمم وچیزی ندارم فقد سهام عدالت ومن فروختم ولی چیزی برام واریز نکردن

  • ناشناس

    من ازشما که پیام من میخوانی طلف کنید اتلاع بدید من یک خانم ضعیفم وچیزی ندارم قیرازسهام عدالت??