کد مطلب: ۴۴۶۶۳۴

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تداوم فروش اقساطی خودرو در امسال / پیش‌بینی تثبیت قیمت خودرو در ماه‌های پیش‌رو

تداوم فروش اقساطی خودرو در امسال / پیش‌بینی تثبیت قیمت خودرو در ماه‌های پیش‌رو

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: اخیرا مدیران خودرو پیش فروش غیر قطعی خودروها را آغاز کرده است. قیمت خودروها در یک بازه زمانی ثابت خواهد ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعد از ایران خودرو و سایپا حالا مدیران خودرو به عنوان واردکننده و تولیدکننده خودروهای مشترک شرایط اقساطی را برای فروش خودروهایشان اعمال کرده است. در این شرایط تحریم‌ها و عدم فعالیت بازارها به طور رسمی این سوال ایجاد می‌شود که آیا نمایندگی‌ها خودرویی در انبارهایشان دارند؟

البته خبرگزاری ایسنا هم به چرایی افزایش قیمت خودروها در شرکت مدیران خودرو پرداخته است. این رسانه در این باره نوشته است: در سال ۱۳۹۸ گروه خودروسازی مدیران خودرو که عرضه‌کننده محصولات MVM و چری است، طی چند نوبت به دلیل افزایش پیاپی قیمت‌ها در فواصل زمانی کوتاه، فروش محصولات بالاتر از قیمت‌های بازار، افزایش قیمت در زمان ممنوعیت افزایش قیمت‌ها پس از افزایش نرخ بنزین و امثال آن سوژه گزارش‌ها قرار گرفت و در نتیجه پیگیری‌ها کار آن به تعزیرات هم کشیده شد، اما هیچ‌گاه پاسخ روشنی برای افزایش قیمت‌های خود در شرایط مختلف ارائه نداد.

حال این بار اما در زمان شیوع ویروس کرونا و در شرایطی که نه تنها کشور ما بلکه همه دنیا دچار چالش‌های اقتصادی شده‌اند، از اسفند ۱۳۹۸ تا فروردین امسال ابتدا ۵۰۰ هزار تومان به قیمت محصولات برند چری خود اضافه کرد اما چندی بعد ۳۷ هزار تومان از قیمت‌های اعلام شده برای محصولات خود کاست.

قیمت خودروهای چینی چقدر است؟

به عنوان مثال محصول آریزو ۵ که در سه مدل مختلف به ترتیب ۲۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ۲۷۲ میلیون تومان و ۳۵۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در اسفند ماه پارسال تعیین قیمت شده بودند، در اطلاعیه فروش فروردین با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ۲۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۳۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند. همچنین قیمت آریزو ۶ از ۴۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۴۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و تیگو ۷ از ۴۷۳ میلیون تومان به ۴۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. البته چند روز پیش مجددا تغییراتی در لیست قیمت محصولات این شرکت ایجاد شده است. به طور مثال قیمت آریزو ۶ به ۴۱۱ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان و تیگو ۷ به ۴۷۳ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان رسیده است. برای باقی محصولات نیز همین کاهش ۳۷ هزار تومانی لحاظ شده است.»

در همین حال یک کارشناس بازار خودرو درباره فروش اقساطی مدیران خودرو به تجارت‌نیوز گفت: اخیرا مدیران خودرو پیش فروش غیر قطعی خودروها را آغاز کرده است که شرایط آن در سایت مدیران خودرو وجود دارد. خودرو در نمایندگی‌ها وجود دارد؛ این در حالی است که شرایط ثبت‌نام برای این خودروها اقساطی، قیمت غیرقطعی و تحویل خودروها نیز ۴۰ روزه است.

بابک صدرایی با اشاره به قیمت خودروها در نیمه سال اول افزود: نه تنها قیمت خودرو چینی بلکه قیمت تمام خودروها احتمالا در نیمه نخست سال گران خواهد شد. پارامترهای اقتصادی از جمله قیمت نفت، قیمت دلار، تحریم‌ها و مشکلات پیش آمده در زمینه واردات قطعات خودرو حکایت از کاهش عرضه خودروهاست. ممکن است قیمت خودرو بلافاصله گران نشود اما در چند ماه آینده قیمت خودرو گران خواهد شد.

او اظهار کرد: خودروسازان در نظر دارند که تعهدات خودشان را انجام دهند و در نظر دارند که خودروهای ساخته شده را به مردم تحویل دارند. بنابراین قیمت خودروها در یک بازه زمانی ثابت خواهد ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مقصر اصلی ما هستیم سمند بره دویست ملیون میخریم پراید بشه صد ملیون میخریم شیش ماه نخریم این آهن خرابها خواهش میکنند براید خریدنش مسوولان

  • امیر

    دولت از ابن طریق کسری بودجشو جبران میکنه و دلال ملال و سایت و دیوار و اینا همش داستانه، نتیجه چی میشه؟پاسخ مشخصه قیمت بالا میبرن و پول بیشتری گیرشون میاد

  • امیر

    فقط سر همین افزایش قیمت های ناگهانی چقد به مردم و زن و بچه هاشون استرس میدن و جو خانواده ها و جامعه رو متشنج میکنن
    حقیقتا دیگه دلسوزی نیست فقط هدف وسیله رو توجیه میکنه همه هم میگن ما بی تقصیریم و اطلاع نداشتیم

  • ناشناس

    گفتن پیش فروش میکنیم پس چرا نمیکنن فقط شعار یدونه ثبت نام نکردن

  • ناشناس

    قیمت های مدیران خودرو بیشتر از 15میلیون افزایش داشته .می‌خواستیم x22دنده ای بخریم اقساطی یک هفته بعد رفتیم یعنی 10ادیبهشت رفتیم شد224,300,000 در حالی که حدودا

  • ناشناس

    هنوز سایت برای ثبت نام اقساطی مدیران خودرو بسته است الان یک ماهه در حال تماس با نمایندگی مدیران خودرو هستیم برای ثبت نام اقساطی .میفرمایند سایت بسته است.در حالی که قیمت خودرو ها در حال کاهش است چرا مدیران خودرو افزایش تا این حد داشته.به نظرتون کسی رسیدگی میکند؟؟؟

  • ناشناس

    ازتاریخ اسفند 98 حدودا 5 ماهه X22 اتومات اقساطی تحویل 60 روزه قیمت قطعی ثبت نام کردم . پول کامل واریز کردم و کلیه مدارک لیزینگ جهت اقساط تحویل دادم . تا چند روز دیگه موعد اولین سررسید چک سه ماه است . ولی هنوز از ماشین خبری نیست . از نمایندگی پیگیری می کنم ، از واحد صدای مشتری پس از 30 الی 40 دقیقه انتظار پشت خط پیگیر میشم تنها جواب من اینه که هنوز مجوز صادر نشده . شرایط رو ببینید سپس برای خرید اقساطی اقدام کنید . امیدوارم که شما به وضعیت من دچار نشید .

  • ناشناس

    باسلام
    من نیزبااینکه خریدنقدی داشتم وکل پول تیگو7 راواریزکردم متاسفانه همین جمله هنوزمجوزصادرنشده است راازنمایندگی میشنوم جلب اینجاست که هیچ مرجعی برای پاسخگویی نیست ومن نمیدانم کجابایدبروم.باتشکر

  • ناشناس

    سلام آقا تکلیف ما که تیگو۷ ثبت نام کردیم چی میشه پس کی قرار ماشینو بدن

  • ناشناس

    من الان نزدیکه ۲ماهه آریزو ۶ثبت نام کردم اولش گفتن تحویل ۴۰روزه بعد شد ۶۰روزه بعد گفتن ۷۵روزه الانم ک گفتن ۲۵درصد افزایش قیمت داریم جونه آدمو ب لبش میرسونن