کد مطلب: ۵۵۹۰۶۲

آغاز فروش فوری ۳ محصول ایران خودرو + شروط و جدول ثبت‌نام

آغاز فروش فوری ۳ محصول ایران خودرو + شروط و جدول ثبت‌نام

شرکت ایران خودرو، فروش فوری سه محصول خود را با موعد تحویل ۳ ماهه، از امروز پنجشنبه ۱۰ تیر، آغاز می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام هجدهمین مرحله از طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز (پنجشنبه) با عرضه سه محصول این شرکت آغاز شده و تا سه روز آینده ( ۱۲ تیرماه) ادامه می‌یابد.

چهارمین فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز می‌شود که حذف شروط الزام در رهن ماندن یکساله سند خودروها طبق مصوبه کمیته خودرو حذف شده است.

در راستای عرضه محصولات خودروسازان در قالب فروش فوق‌العاده‌ با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر سه ماهه، گروه خودروسازی ایران‌خودرو ثبت‌نام برای هجدهمین مرحله از فروش فوق‌العاده‌ سه محصول عرضه شده شامل پارس سال، پارس با موتور TU۵ و دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک را از امروز پنجشنبه‌ آغاز کرده و به مدت سه روز (تا پایان روز شنبه) ادامه خواهد داد.

این مرحله از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو در حالی اجرا می‌شود که براساس مصوبه کمیته خودرو به‌عنوان تعیین‌کننده شرایط ثبت‌نام و محدودیت‌ها برای ثبت‌های فروش خودروسازان، شرط الزام در رهن ماندن یکساله سند خودروها (همانطور که در آخرین مرحله از پیش‌فروش یکساله محصولات ایران‌خودرو که به تازگی هم برگزار و قرعه‌کشی آن انجام شد، حذف شده بود) حذف شده است.

پس از پایان مهلت ثبت‌نام، قرعه‌کشی برای انتخاب مشتریان نهایی (یکشنبه ۱۳ تیرماه) در حضور نمایندگان نهادهای نظارتی در محل سالن کنفرانس معاونت بازاریابی و فروش ایران‌خودرو برگزار و مراسم به صورت زنده از سایت اینترنتی این شرکت به نشانی www.ikco.ir پخش خواهد شد.

اسامی منتخبان نیز حداکثر سه روز پس از پایان زمان ثبت‌نام از طریق سایت فروش محصولات این شرکت به نشانی esale.ikco.ir و ارسال پیامک اعلام می‌شود.

همچون روال طرح‌های فروش خودروسازان محدودیت‌های فروش نظیر اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کدملی، حداقل فاصله از خرید (ثبت‌نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی‌نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و… اعمال خواهند شد. تنها همانطور که اشاره شد دیگر سند خودروها به مدت یکسال در رهن ایران‌خودرو نخواهد ماند.

از اسفند سال گذشته هم که فرصت سه ماهه برای مراجعه منتخبان به شبکه خدمات پس از فروش به جهت گارانتی خودرو با حداقل کاردکرد هزار کیلومتر به پنج ماه افزایش یافت که در صورت عدم مراجعه به نمایندگی پس از پنج ماه از زمان تحویل خودرو برای دریافت سرویس اولیه، گارانتی خودرو ابطال می‌گردد.

کماکان این امکان برای منتخبان طرح‌های قبلی ایران‌خودرو که موفق به واریز وجه نشدند، وجود دارد که دوباره بتوانند در این مرحله از فروش ایران‌خودرو، اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین تاکید می‌شود که براساس روال فروش‌های فوق‌العاده خودروسازان، مشتریان هیچ گونه وجهی به عنوان پیش پرداخت واریز نمی‌کنند و منتخبان پس از قرعه‌کشی به مدت پنج روز مهلت دارند تا نسبت به واریز وجه کامل خودرو اقدام کنند.

شرایط فروش محصولات قابل عرضه در این دوره از فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو مطابق جدول ذیل خواهد بود ( ایسنا ):

61967721

به گزارش تجارت‌نیوز، خودروسازان در حالی طرح‌های پیش‌فروش و فروش فوری را همچنان اجرا می‌کنند که در تازه‌ترین گزارش‌های مالی دو خودروساز بزرگ کشور به بورس، رقمی را برای زیان انباشته این شرکت‌ها نشان می‌دهد که تقریبا معادل رانت تفاوت قیمت کارخانه و بازار خودرو در سال گذشته است.

تازه‌ترین گزارش مالی دو خودروساز بزرگ کشور از رسیدن زیان انباشته این دو شرکت به حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان حکایت دارد. این رقم وحشتناک در شرایطی است که سال گذشته تقریبا به همین میزان رانت تفاوت قیمت کارخانه و بازار در جامعه بین دلالان و خریداران خوش شانس توزیع شده است.

صورت‌های مالی سال ۹۹ شرکت های ایران خودرو و سایپا منتشر شد. بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده، زیان انباشته ایران خودرو به حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و زیان انباشته سایپا به حدود ۳۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به این ترتیب حجم زیان انباشته دو شرکت اصلی خودروساز کشور به حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که بخش عمده این زیان فقط در سال ۹۹ محقق شده است.

ایران خودرو طی سال گذشته حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان و سایپا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان زیان دیده‌اند. البته باید توجه داشت که صورت‌های مالی منتشر شده هنوز حسابرسی نشده‌اند ولی به نظر می‌رسد که پس از حسابرسی نیز تفاوت چندانی در این ارقام ایجاد نشود.

این میزان زیان انباشته در شرایطی است که سال گذشته تولید خودرو نسبت به سال ۹۸ با رشد ۱۹ درصدی به حدود ۹۰۴ هزار دستگاه رسید، اما به دلیل این که هزینه تمام شده تولید بیش از نرخ فروش خودروسازان است و قیمت کارخانه نسبت به قیمت بازار در انواع خودروها بین ۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر است، در عمل افزایش تولید به افزایش زیان خودروسازان منتهی شده است.

این حجم از زیان‌دهی در شرایطی است که از میانه سال گذشته بحث تغییر در نحوه قیمت‌گذاری خودرو برای حذف رانت موجود، هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس پیگیری شد اما هنوز به نتیجه نرسیده است و طرح‌های متعددی از عرضه خودرو در بورس تا آزادسازی قیمت همه خودروها یا بخشی از خودروها در دست بررسی است اما به نتیجه نرسیده است ( روزنامه خراسان ).

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نگین

    تویه ایران خودرو اکثر اطرافیان من اسم نوشتن و اسمشون در اومده من اولین باره اسم نوشتم دیگه امید بخدا همش به شانسه

  • ناشناس

    سلام،من بردم دنا پلاس اتوماتیک رو ولی پول کم آوردم

  • شاهین بهرامی

    سلام من 17بار ثبت نام کردم ولی به اسمم در نیو مده بابا اینا برچه اساسی قرعه کشی میکنن که به اسم ما در نمیاد

    • ناشناس

      چی ثبت نام کردین؟

  • ناشناس

    درود. میگم اگریکی بودکه بدلیل نقص عضویابهردلیل دیگه قادربدریافت گواهینامه رانندگی نشده امابشدت هم خودرولازم باشه دیگه حق نداره ثبت نام کنه ویک ماشین بقیمت کارخونه بخره یامملکت تاحالاکه مانفهمیدیم مال کی بوده وحالابازفقط مال گواهینامه داراهستش.یانه بیگواهینامه جماعت ایرانی نیستن.یاحق ماشین ارشد ندارن یا… یانه شایدکلاداخل آدم نیستن!!!؟بازداشتن گواهینامه هنگام ثبت‌نام دیگه چه صیغه آیه.هرروزقوانین من درآوردی تراز و قبل میشه بخداوهیچکسم نیست بگه خرت بچند. خجالتم خوب چیزیه.

  • ناشناس

    اینا همش دروغه میخوان سر گرم شیم تو المان اکر خودروی ملی بخری نصف قیمت خودروتون دولت می‌دهد بعد تو ایران که جمهوری اسلامیست باید قرعه کشی انجام دهی تازه باید پولتم نقد باشه تو المان با پول پارس بنز و bmwسوار میشی افسوس

  • ناشناس

    خیلی مسخرست…خییییییییییلیییییییییی
    الان همکار ما سه تا ماشین به نامش درامده…
    یکیش برای خانمش دراومد…یکیش برای پدرزنش…یکی هم الان به نام خودش
    بعد من و بابام و داداشم و کلا هرچی فامیلیم تا الان 16 بار به بالا ثبت نام کردیم یکیش در نیومده…خب این یعنی ظلم..یعنی بی عدالتی یعنی آشغال بازی…متنفرم از این نظام سرمایه داری

  • ایرانی

    سلام.وقتی نمیتونی به تعهدات خودت عمل کنی چرا از مردم پول میگیری .تحویل اردیبهشت بودم الان ۳۰ مرداد هست.دو ماه دیرکرد.

  • ناشناس

    با سلام خدمت دوستان والله نمیدونم چه حکمتی هستش تا الان ۲۱ بار اسم نوشتم هنوز یک فرغون به اسم ما در نیومده فکر کنم پول ما بوی نفت میده ولی کسایی هستن که اسم هر چی بنویسن اسم در میاد دلیل چیه هستش بر چه اساسی هستش قرعه کشی من تو کل عمرم یک سیم کارت ایرانسل به اسم من هستش که اسم من در نمیاد به نظرتون باید سیم کارت ایرانسل بفروشم که چیزی نباشه که اسم در بیاد برای یک ماشین دو هزاری پول هم که نداریم ماشین خارجی بخریم چی بگم والله فکر کنم خدا هم با ما مشکل داره یا یادش رفته. بنده مثل منو داره ?????????????????

  • ناشناس

    اگه نظرات هست چرا ارسال نمیشه اینم مثل قرعه کشی هستش ۲۱ بار اسم نوشتم ‌اسم من در نیومده

  • ناشناس

    من هم ۲۱ بار اسم نوشتم اسم من در نیومده چطوری تو یک خانواده اسم همه در اومده ولی اسم ما در نمیاد