کد مطلب: ۵۸۱۶۸۴

چگونه محصولات کشاورزی را مستقیم و بی‌واسطه بفروشیم؟

چگونه محصولات کشاورزی را مستقیم و بی‌واسطه بفروشیم؟

یکی از موثرترین و در عین حال ساده‌ترین راهکارهای فروش مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی بر بستر وب، استفاده از پلتفرم‌ها و بازارگاه‌های خرید و فروش آنلاین است.

از اصلی‌ترین دلایل نوسانات تولیدات کشاورزی، مشکلات موجود در فرآیند بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی است که کشاورزان با آن روبرو هستند. در این خبر نگاهی به راهکارهای نوین بازاریابی و فروش مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی به لطف تجارت الکترونیک خواهیم داشت.

چیستی و چرایی بازاریابی محصولات کشاورزی و مواد غذایی

عدم توجه به بازاریابی نوین و فروش مستقیم و بی‌واسطه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، موجب کاهش سودآوری محصولات کشاورزی و مواد غذایی شده است. این امر باعث شده است که کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی، انگیزه خود را برای تولید از دست دهند.

از سوی دیگر فقدان برنامه‌ریزی جامع به منظور ایجاد بستری مناسب برای خرید و فروش تضمینی محصولات کشاورزی بر مشکلات افزوده است. شیوع و گسترش ویروس کرونا، افزایش ناگهانی قیمت ارز، تورم ۴۵ درصدی و افزایش قیمت‌ها و کاهش شدید قدرت مردم بر بازار محصولات کشاورزی و مواد غذایی نیز سایه افکنده‌اند.

به جرات می‌توان بازاریابی محصولات کشاورزی را از شیوه‌های تسریع توسعه و پیشرفت مناطق روستایی دانست. اجرایی‌سازی این مهم می‌تواند افزایش رفاه، توانمندسازی، سطح کیفیت زندگی خانوارها را به همراه داشته باشد؛ که به تبع آن توسعه پایدار روستایی محقق خواهد شد.

IMG 20210921 104409

در حال حاضر، کشاورزان و تولیدکنندگان به دلیل عدم آشنایی با تکنیک و ابزارهای بازاریابی نوین، مجبور هستند برای جلوگیری از زیان احتمالی محصولات و تولیدات دست به دامن بازاریابی سنتی، یعنی همان دلالان شوند. در این روش کشاورز و تولیدکننده چاره‌ای ندارد جز اینکه تولیدات خود را به قیمت اندک به دلالان بفروشد و به کسب سود اندک قانع شود. اما آیا راهی برای کسب سود بیشتر کشاورزان وجود دارد؟ پاسخ مثبت است؛ تجارت الکترونیک و بازاریابی نوین به سبک عمده فروشی .

شیوع ویروس کرونا، بازار سنتی را کنار زد

تا پیش از بحران کرونا، تجارت و بازاریابی سنتی پاسخگوی نیازهای کشاورزان و تولیدکنندگان بود. اما در بحران همه‌گیری ویروس کرونا، سیستم تجارت سنتی ناکارآمدی خود را نشان داد. دوره‌های متعدد قرنطینه و حساسیت‌های ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا، موجب گردید که گرایش مردم به بهره‌گیری از امکانات تجارت الکترونیک (خرید و فروش آنلاین) بیشتر شود. این تغییرِ سبکِ خریدِ مردم، بسیاری از کسب و کارها را به خدمات و تجارت الکترونیک سوق داد.

آمارها نشان می‌دهد که صدور نماد اعتماد الکترونیکی در سال ۱۳۹۹ در حوزه فروش کالا با رشد چشمگیری همراه بود. از مجموع نمادهای اعطا شده، ۷۵ درصد ویژه افراد حقیقی و ۲۵ درصد برای افراد حقوقی بود؛ و این به معنای انتخاب تجارت الکترونیک به عنوان راهکاری برای برون‌رفت از مشکلات ناشی از کرونا از سوی کسب و کارهای کوچک است.

از دلایل رشد و توسعه صعودی تجارت الکترونیک در دوران کرونا، عدم نیاز به سرمایه اولیه هنگفت و همچنین سهولت دسترسی به ابزارها و امکانات متعدد برای خرید و فروش آنلاین است. نبود محدودیت زمانی و مکانی در انجام معاملات، دسترسی به طیف گسترده‌ای از مشتریان و همچنین ارتباط بی‌واسطه با مشتریان از دیگر عواملی است که ورود به تجارت الکترونیک را برای تولیدکنندگان جذاب‌تر کرده است.

راهکار فروش مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی

یکی از موثرترین و در عین حال ساده‌ترین راهکارهای فروش مستقیم محصولات کشاورزی و مواد غذایی بر بستر وب، استفاده از پلتفرم‌ها و بازارگاه‌های خرید و فروش آنلاین است. با نهادینه شدن تجارت الکترونیک و ضعیف شدن فروشگاه‌های فیزیکی، بازارگاه‌ها رونق روزافزون یافته‌اند و آینده روشنی پیش رو دارند. بازارگاه‌هایی تخصصی روی دسته مشخصی از مشتریان فعالیت دارند برای مثال "بازارگاه تخصصی خریدوفروش محصولات کشاورزی و مواد غذایی". در نتیجه در این بازارگاه‌ها، نرخ تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل در این بازارگاه‌ها بالا است.

آنچه که برای فعالیت در این عرصه نیاز دارید، ثبت نام در بازارگاه‌های مرتبط با نوع فعالیت شما، و ثبت محصولات است. در ادامه بازارگاه.ها با ابزارها و ارتباطاتی که در اختیار دارند، فرآیند بازاریابی و خرید و فروش را برای شما تسهیل می‌نمایند. به‌طور کلی وجود پلتفرم‌ها و بازارگاه‌های تخصصی، فرصتی مناسب برای کشاورزان و تولیدکنندگان مواد غذایی است تا محصولات خود را به مصرف‌کننده نهایی معرفی نمایند. یکی از بازارگاه‌های تخصصی خریدوفروش محصولات کشاورزی و مواد غذایی، سندبادسِل است.

سندبادسل همراه شما در تجارت نوین

سندبادسِل، با سال‌ها تحقیق و تجربه در تجارت ایران، همواره در فکر راه‌اندازی تجارتی بود که نه تنها رونق ملی را موجب گردد؛ بلکه رشد و تعالی تولیدکننده ایرانی، تسهیل تجارت و آسان‌سازی خرید و فروش آنلاین را نیز به همراه داشته باشد.

عمده فروشی آنلاین سندبادسل ، بستری رایگان برای گسترش بیش از پیش تجارت آنلاین است؛ جایی که تامین کننده و خریدار می‌توانند به آسانی و فارغ از مشکلات عدیده‌ی بازاریابی به درآمدزایی مطلوب دست یابند. سندبادسِل با سرمایه‌گذاری در بخش تجارت الکترونیک، بستری برای تولیدکنندگان و خریداران عمده و حتی خرده فراهم نموده است؛ تا از این طریق فرصت فروش مستقیم و بی‌واسطه را در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان قرار داده و روند معاملات را سرعت بخشد.

معرفی محصولات و تولیدات به طیف گسترده‌ای از مشتریان در سراسر ایران، ایجاد فرصت شناسایی نیازهای واقعی بازار و پاسخ فوری به آن‌ها، قیمت‌گذاری بهتر محصولات با کسب شناخت کافی از بازار و نوسانات آن و همچنین حضوری متفاوت در بازار خرید و فروش آنلاین از مجموعه ارزش‌هایی است که سندبادسِل به ‌رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

IMG 20210921 104439

این ارزش‌ها، در راستای گسترش کسب‌وکارها به سبکی نو، کسب سود بیشتر برای کشاورزان و تولیدکنندگان موادغذایی و همچنین رونق اقتصاد و گردش چرخ تولید ایران عزیزمان اتخاذ شده است. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های تخصصی که در حال حاضر خدمات خود را درازای مبالغ ماهانه و یا سالانه، به کاربران ارائه می‌دهند، سندبادسِل با هدف بازگرداندن شور و شوق و رونق اقتصادی به بخش کشاورزی و مواد غذایی، خدمات خود را به‌رایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

سندبادسِل، تجارتی به وسعت هفت‌دریا است؛ در این دریای بیکران و مواج تجارت، همراه همیشگی خریداران و تولیدکنندگان پرتلاش ایران‌زمین خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه عالیبنظرم خیلی جالب باشه برای کشاورزها

  • ناشناس

    یعنی کارمز و کمسیون نمیخاد بدیم؟