کد مطلب: ۵۶۱۴۲۶

گزارشی از اختلاف قیمت در فروش کوئیک آر

ماجرای یارانه ۱۰ میلیونی خودرو چیست؟

ماجرای یارانه ۱۰ میلیونی خودرو چیست؟

در هرکدام از طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان چه به صورت تحویل فوری و چه به صورت تحویل مدت‌دار به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار، رانت یا همان یارانه چند میلیونی به یک تعدادی از خاص از مشتریان داده می‌شود. این مشتریان کسانی هستند که اسم آنها از سبد قرعه‌کشی بیرون می‌آید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هرکدام از طرح‌های پیش‌فروش خودروسازان چه به صورت تحویل فوری و چه به صورت تحویل مدت‌دار به دلیل اختلاف قیمت کارخانه و بازار، رانت یا همان یارانه چند میلیونی به یک تعدادی از خاص از مشتریان داده می‌شود. این مشتریان کسانی هستند که اسم آنها از سبد قرعه‌کشی بیرون می‌آید.

این بار نوبت به فروش کوئیک آر رسیده است.

خودروسازان در اوج زیان همچنان سیاست پیش‌فروش خودرو را دنبال می‌کنند. این بار قرار است خودرو کوئیک آر با اختلاف قیمت ۱۰ میلیون تومانی نسبت به بازار به تعدادی خاص از مشتریان تحویل شود. قیمت کوئیک آر در هر دو رنگ حدود ۱۶۰ میلیون تومان در بازار است اما در طرح فروش فوری تحویل سه ماهه قرار است این خودرو با حدود ۱۵۰ میلیون تومان قیمت واگذار شود. در واقع اگر کسی بتواند در این قرعه‌کشی برنده شود ۱۰ میلیون تومان رانت یا همان یارانه به جیب خواهد زد.

فروش فوری و پیش‌فروش خودروی سایپا کوییک R از صبح دو روز پیش آغاز شد و تا سه روز ادامه دارد. بر اساس اطلاعیه گروه خودروسازی سایپا، در طرح فروش فوری کوییک R، قیمت این خودرو ۱۴۹ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان اعلام شده و گفته می‌شود خودرو سه ماهه تحویل مشتری داده می‌شود.

اما در طرح پیش‌فروش موعد تحویل خودرو دی، بهمن و اسفندماه است. متقاضیان باید مبلغ ۷۴ میلیون و ۷۰۸ هزار تومان در زمان ثبت‌نام پرداخت کنند. مابقی هزینه خودرو به قیمت روز و هنگام تحویل در زمستان ۱۴۰۰ از مشتریان دریافت می‌شود.

همچنین این خودروساز اعلام کرده که در این مرحله از فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش یکساله کوییک آر به درخواست متقاضیان برخی از محدودیت‌ها از جمله پلاک فعال انتظامی، سند در رهن و فک رهن زودتر از موعد، تطابق کدپستی متقاضی و نمایندگی و همچنین عدم خرید طی ۴۸ ماه گذشته از سایپا و ایران خودرو برداشته شده و مشتریان می‌توانند بدون این محدودیت‌ها ثبت نام کنند.

جزئیات دیگر را هم می‌توانید در گزارش پیش‌فروش کوئیک بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایرانی بدبخت

    اخه کدام نادانی میاد به خاطر ۱۰ملیون ۳ماه پولشو میزاره بیش شرکتهای دزد گردن کلفی مثل شما اون هم به نرخ روز نه اینکه روزبه روز قیمت خودرویا چیزهای دیگه میاد پاین نه عزیزم تا۳ماه دیگه رسیده به ۲۰۰ملیون که پس آدم بره همون ۱۶۰تومان از بازار بخره خیالش راحتره لااقل ۳ماه دیگه ۲۰۰تومان میفروشه یه سودی هم کرده باشه هرچند که……این ملت بدبخت رو دیگه این همه مسخره نکنید زشته به خداقسم ما مردم دیگه جلو این افغانیها عراقی‌ها و مردم بقیه کشورهای همسایه خیت خیت شدیم از بس که شماها فیلممون کردید

  • بنده ی خدا

    اگه شما به فکر مردم بودین ماشین ده میلیونی رو 170 . 180 میلیونی خورده ای تهویل مملکتتون نمیدادین من یک کارگره ساده هستم چندین ساله داشتن یه ماشین شده آرزوم ولی با این گرانی ماشین که خودتون به وجود آوردین فکر کنم آرزوم توی خوابمم نیاد تحریم همش بهانه ای بود برای بالابردن قیمت

  • بنده ی خدا

    قبلا هم گفتم من یه کارگر ساده هستم اگر میخواهید مردم راضی کنید برای کسایی مثل من که تبقه مالی پایین جامعه هستیم کمکی کنید که ماشین دار شدن آرزوی به گور رفتنمون نشه من خودم درآمده کل در ماه 2500 الا 3 تومن به زور میشه الان چندین ساله حدودا 20 تومن جمع کردم وانت لیسان بخرم باهاش کرایه وانت کار کنم الان با این در آمد وبا این پولی در دست دارم شما چطور و باچه شرایطی به من یک وانت میدین من سوال کردم جوابم میخوام

  • ناشناس

    نخرید نخرید .من ثبتنامی اسفند ۹۹.فروش فوری هستم هنوز از خودرو خبری نیست

  • ناشناس

    یک حرفی بزنین که خودتون هم باورتون بشه اگه ضرر متحول میشین پول کارگر.آهن پاره هاش .قطعاتش ازکجا تامین میشه.چه دروغی

  • ناشناس

    سود ۱۸ درصد ۱۵۰ میلیون در ۳ ماه تقریبا میشه ۷۵۰۰
    اما اگه ۴ ماهه تحویل بدن که همون ۱۰ میلیون میشه
    دقیقا به قیمت بازار برای مشتری تموم میشه

  • ناشناس

    شما به تیتر خبر دقت کنید:ماجرای ده میلیونی یارانه خودرو(دروغ آشکار)دقیقا مثل یه دلال و بنگاه دار کوئیک رو به قیمت بازار به مردم عرضه کردن.اینبار دیگه اوج نامردی شرکت تولید کننده هست.بیچاره اون بدبختی که خوشحال رفته و ثبت نام کرده.

  • ناشناس

    بنده بخاطر نداشتن ماشین اول اردیبهشت سال ۹۹ که قیمت کوئیک آر ۷۰ تومان بود ۳۴۷۰۰واریز کردم وثبت نام کردم که اول اردیبهشت ۴۰۰ تحویل بگیرم باافزایش قیمت غیرمنصفانه ای که دادید والآن ۱۵۰تومان شده
    چندباره دعوتنامه تکمیل وجه برام آمده ونتوانستم تکمیل وجه کنم واگر صدبار دیگر هم بیاد توانایی جمع کردنش راندارم ، این چه وجدان وانصافیه شما دارید که مردم را درک نمی کنید شما مگه بنده خدا نیستید ؟! چرا رحم ندارید؟ چرا خدا وخودتان را فراموش کرده اید؟

  • مرتضی

    میگه بدرخواست مشتریان شرط نداشتن پلاک انتظامی فعال وعدم خرید طی ۴۸ ماه گذشته از سایپا و ایران خودرو برداشته شده و مشتریان می‌توانند بدون این محدودیت‌ها ثبت نام کنند.
    مردم نخواستن
    کوییک آر قیمتش بقدری بالا هست که مشتری نداره. بگین ماشین وگر نه مردم میان واسه تیبا و ساینا که ارزونتره بیشتر تمایل دارن که این شرط نباشه. مگه خواست مردم تا حالا واستون ارزشی و اهمیتی داشته؟

  • ناشناس

    من بدبخت با هزار امید ارزوی ماشین دار شدن صد ملیون جم کردم ماشین بیست بار ثبت‌ نام کردم الان پنجاه ملیون بقیه رو ازکجا بیارم وقتی نمیتونید جوابگو باشید چرا مردمو به سخره گرفتین مگه صدو پنجاه ملیون داشتم بازار پر ماشین هست حداقل باید بیست سی ملیون کمتر از بازار باشه یانه شما که هم قیمت بازار دارید ماشین میدید اونم بعد سه ماه آیا بدید یانه شما رو بخدا خدارو هم درنظر بگیرید