کد مطلب: ۲۷۵۵۰۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مطرح کرد:

فریز منابع با افزایش نرخ سود بانکی

فریز منابع با افزایش نرخ سود بانکی

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، گفت:منابع با افزایش نرخ سود در شبکه بانکی فریز خواهد شد.

محسن بیگلری با تاکید بر ضرورت تسریع در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: اکنون زمان آزمون و خطاست نبوده از این رو افزایش نرخ سود بانکی در شرایط فعلی به صلاح نیست.

به گزارش تجارت‌نیوز ،نماینده مردم سفر و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با افزایش نرخ سود بانکی باید منتظر افزایش بهره نیز باشیم، افزود: به طور حتم با سیاست افزایش نرخ سود بانکی منابعی به سمت تولید هدایت نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر تثبیت نرخ‌ها و جلوگیری از تورم باشیم، تصریح کرد: ایجاد انگیزه برای افزایش سپرده گذاری نزد بانک‌ها تبعات بسیاری به همراه دارد.

بیگلری با بیان اینکه نرخ سود بانکی باز هم باید کاهش یابد، افزود: تلاطم ایجاد شده در بازار مسکن، ارز و سکه نتیجه سیاست‌های نامناسب است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سیاست ها باید منابع را به سمت تولید هدایت کنند، گفت: در سالی که با شعار حمایت از کالای ایرانی مزین شده باید شرایط شکوفایی تولید ملی فراهم شود.

بیگلری با بیان اینکه با افزایش نرخ سود بانکی باز هم منابع در شبکه بانکی فریز خواهد شد، تصریح کرد: دولت باید با برنامه مداری نقدینگی را به سمت و سویی هدایت کند که ارزش افزوده ایجاد کند در غیر این صورت التهاب قیمتی از یک بازار به بازار موازی حرکت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سپرده گذاری نزد بانک ها بنگاه داری آن ها را افزایش می دهد از این رو تبعات این مهم موضوع بیشتر دامن گیر اقتصاد خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی جلوگیری از افزایش نرخ تورم مهمترین ماموریت دولت است که برای تحقق آن باید از سیاستی مناسب استفاده کند.

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان یعنی فکر کردی منابع به سمت تولید می رود؟ یا به سمت تبدیل شدن به دلار و سکه و خانه و ماشین فقط و فقط جهت حفظ نسبی ارزش!!!!!

  • ناشناس

    طی چهارسال دولت یازدهم که نرخ رشد منفی اقتصدی با افزایش سود بانکی مثبت شد هیچ چیزی در کشور تولید نشد !!و از هوا نرخ رشد منفی اقتصادی مثبت شد!!!

  • علی

    با سلام دولت سود ها را بالا ببره بعد جهت حمایت از بخش تولید درصدی به بانک ها یارانه بدهد و پول های سرگردان از بازار به سمت بانک ها روانه بشه و با دادن وام های یارانه به تولید کمک کنه

  • ناشناس

    […] سکه خودرو مسکن زمین ثانیه ثانیه قیمت بالا میرود