کد مطلب: ۳۵۶۸۲۳

فعالیت سایت ثبت گوشی‌های مسافری از امروز

فعالیت سایت ثبت گوشی‌های مسافری از امروز

با وجود اقدام کمیته رجیستری به ایجاد محدودیت در ثبت و رجیستری گوشی‌های مسافری برای غیر مسافران این تصمیم چند روزی بیشتر نپایید و سایت مسافری واردات موبایل که بنا به گفته مسئولان طرح رجیستری، بستر مناسبی برای دور زدن رجیستری فراهم می‌کرد، دوباره برای فعالیت مجدد غیر مسافران باز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اواخر هفته گذشته رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از بسته شدن سایت ثبت گوشی مسافری خبر داد و اعلام کرد که با اتصال سامانه ناجا و گمرک به یکدیگر، از این پس افرادی که ورود و خروج نداشته‌اند نمی‌توانند گوشی ثبت کنند.

این مقام مسئول اعلام کرد که مسدود شدن سایت ثبت گوشی مسافری می تواند مشکلاتی را برای برخی فروشندگان که از این طریق برای تامین نیاز بازار شب عید اقدام به واردات گوشی کرده اند ایجاد کند.

از این رو برای جلوگیری از زیان فعالان این بازار و این دسته از فروشندگان وتامین کالای مورد نیاز خریداران در شب عید در حال مکاتبه با ستادمبارزه با قاچاق کالا هستیم که در صورت امکان این سایت برای مدتی بازگشایی شود تا فروشندگانی که برای تامین نیاز بازار اقدام به واردات گوشی کرده اند با مشکل مواجه نشوند و بتوانند کالای خود را عرضه کنند و در نهایت گویا زور واردکنندگان غیر رسمی به تصمیمات کمیته رجیستری چربید و اقدام کمیته رجیستری برای بستن سایت مسافری تنها برای یک روز عملی شد. چرا که روز جمعه سامانه رجیستری گوشی‌های تلفن همراه (همتا) با رد اخبار مربوط به توقف رجیستری گوشی‌های مسافری، اعلام کرد که این سایت همچنان باز است و همانند گذشته هر دستگاه گوشی مسافری که در گمرک ثبت و اطلاعات آن برای سامانه همتا ارسال شود، بدون هیچ مشکلی رجیستر می‌شود. اقدامی که بی تردید از عقب نشینی این کمیته برای جلوگیری از واردات غیر رسمی گوشی به بازار کشور حکایت دارد.

نتیجه یک جلسه

با این حال به دنبال بحث هایی که طی چند روز گذشته در خصوص سایت گوشی مسافری مطرح شده بود، روز گذشته کمیته رجیستری در جلسه ای که با حضور نمایندگان وزارت صنعت، اتاق اصناف قوه قضاییه،سازمان حمایت از مصرف کنندگان وستاد تنظیم بازار برای تصمیم گیری در زمینه باز بودن یا بسته شدن سایت گوشی مسافری تشکیل شد، تصمیم بر آن شد تا این سایت تا اطلاع ثانوی باز بماند.

محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی اعلام کرد: در جلسه مشترکی که روز گذشته با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط با طرح رجیستری برگزار شد، تصمیم گرفته شد تا این سایت فعلا برای مسافران و غیر مسافران باز بماند تا بازار شب عید با مشکل مواجه نشود و وارد کنندگان بتوانند برای تامین نیاز بازار کالای خود را وارد کنند. وی در خصوص این که این تصمیم برای چه مدتی گرفته شده است، گفت: هیچ چیز مشخص نیست و بازه زمانی مشخصی برای این تصمیم اعلام نشده است.

اهالی بازار، قاچاق فروش نیستند

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه نیز روز گذشته در واکنش به بسته‌شدن سایت ثبت گوشی مسافری روی گوشی‌های فاقد شرایط سفر، با بیان این که اهالی بازار، قاچاق فروش نیستند، افزود: برخی فعالان بازار خواستار باز شدن دوباره این امکان در بازار شب عید و اجرای مقررات از سال جدید هستند.

وی ادامه داد: اهالی بازار از قانون تبعیت می‌کنند. صحبت تنها روی کالا‌هایی است که در برخی نقاط کشور در مغازه‌ها مانده‌اند.به هرحال سایت مسافری گوشی تلفن همراه در حالی همچنان روی واردات این کالا برای افراد غیر مسافر باز است که بارها وبارها مسئولان طرح رجیستری از رویه واردات گوشی به شیوه مسافری انتقاد کرده اند و حالا با این اقدام به نظر می رسد که زور واردکنندگان غیر رسمی همچنان از قانون بیشتر است.

منبع: روزنامه خراسان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.