کد مطلب: ۲۸۳۲۱۶

قانون بانک مرکزی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول نقد به ایران

قانون بانک مرکزی آلمان برای جلوگیری از انتقال پول نقد به ایران

بانک مرکزی آلمان به تازگی یک سیاست مالی جدید را تصویب کرده است که بر اساس آن انتقال پول نقد به ایران ممنوع می‌شود.

بانک مرکزی آلمان بوندس بانک روز چهارشنبه قانون جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن انتقال هرگونه پول نقد به جمهوری اسلامی ایران ممنوع خواهد شد. با اعمال این قانون انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران ممنوع می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ،بر اساس این گزارش، نشریه بیلد اعلام کرده است که بانک مرکزی آلمان شرایط مربوط به همکاری تجاری خود را گسترش داده تا شامل انتقال پول نقد نیز باشد و از این پس کلیه شرکای بوندس بانک آلمان اجازه انتقال پول نقد به ایران را نخواهند داشت.

بیلد در ماه جولای اعلام کرده بود که تهران قصد دارد با موافقت دولت آلمان از بانک تجاری ایران و اروپا در شهر هامبورگ برای انتقال 400 میلیون دلار پول نقد خود استفاده کند تا از این طریق تحریم‌های آمریکا را دور بزند.

دولت آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هنوز درباره این مساله اظهار نظر نکرده است که آیا به ایران اجازه انتقال این پول را خواهد داد یا نه.

اسرائیل و آمریکا مدعی هستند که ایران احتمالا قصد دارد از این منابع مالی برای تامین مالی تروریسم استفاده کند. ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان نیز از دولت برلین خواسته است تا مانع از انتقال پول به ایران شود.

بانک مرکزی آلمان از اعضای سیستم بانک های مرکزی اروپا است و نفوذ زیادی در اتحادیه اروپا دارد. ایالات متحده و دولت های اتحادیه اروپا پیش از این بانک تجاری ایران و اروپا مستقر در هامبورگ را به خاطر نقش داشتن در برنامه موشکی ایران تحریم کرده اند. پس از دستیابی قدرت های جهانی و ایران به توافق هسته‌ای، تحریم‌های اعمال شده علیه این بانک لغو شد.

منبع:تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.