کد مطلب: ۵۲۸۸۹۷

قانون مالیات خودروها و خانه‌های لوکس از خرداد اجرا می‌شود

قانون مالیات خودروها و خانه‌های لوکس از خرداد اجرا می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: افراد مشمول مالیات خودروها و منازل لوکس تا خرداد شناسایی و این موضوع به آنان ابلاغ می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیدعلی پارسا، در حاشیه جلسه هیئت مقررات زدایی افزود: بر اساس قانون بودجه امسال خانه‌های با ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان مشمول مالیات می‌شوند.

وی افزود: همچنین برای خودروهای لوکس اگر ارزش مجموع خودروهای یک فرد و فرزندان کمتر از ۱۸ سال او بیش از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات هستند. این مالیات به صورت پله‌ای محاسبه می‌شود و از یک میلیارد تا یک و نیم میلیارد تومان یک درصد مالیات و رقم‌های بالاتر درصد بالاتری را شامل می‌شود. با این حال اگر ارزش خودروی هر یک از زوجین در خانواده کمتر از یک میلیارد تومان باشد مشمول مالیات نمی‌شود.

به گفته این مقام مسئول مراحل اجرایی ثبت اظهارنامه‌ها و همچنین راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان تا خرداد و عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه امسال مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای حمایت از تولید پیگیری می‌شود، اظهار داشت: افزایش بخشودگی‌جرایم و تقسیط بدهی‌ها از جمله این موارد است. در جلسه امروز هیئت مقررات‌زدایی بر موضوع کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در هیئت‌های حل اختلاف تاکید و مقرر شد با هوشمندسازی فرآیند مالیاتی درصد بالایی از اظهارنامه‌های مالیاتی بدون رسیدگی تایید شود.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر سیروس پور

    کار بسیار خوبیه. باید برای اونایی که شغل دوم دارن هم مالیات وضع بشه

  • ناشناس

    خودتون باعث افزایش بی رویه همه چی شدید و خودتون باعث کاهش ارزش پولی ملی شدید مردم باید تاوان بدن

  • ناشناس

    فردی که زمانی خودرو با قیمت ۲۰۰ میلیون خریده و تورم افسار گسیخته قیمت انرا بالا برده چگونه در جرگه میلیاردی ها تقسیم بندی شده که بایستی مالیات افسار گسیخته تورم را باید او بدهد؟

  • ناشناس

    جالب زمانی میشه که مبلغ رو (مثل یارانه) ثابت نگه میدارن و از 2 یا 3 سال دیگه مثلا هرکی پژو 207 داشته باشه باید مالیات بده واقعا این قانونهای خلق الساعه رو از کجا میارن؟ ماشین 1 ملیاردی خارج از ایران قیمتش 500 م هم نیست تعرفه گمرک براش دادن که یعنی دولت مالیاتش رو قبلش گرفته !!! باور کنید من ماشین 1 میلیاردی ندارم ولی از عاقبت این قانونهای مسخره میترسم!!!

  • ناشناس

    این مالیات قیمت هارو ده برابربالا میبره کسی که مالیات بر ماشینش میده همون قیمت رو ماشین میکشه
    تورم زا و بی نتیجه هست
    قیمت ها رو مردم بالا نبردن که قیمت ها رو بی تدبیری دولت بالا برده و باز هم بالا تر میبره