کد مطلب: ۱۳۷۵۸۰

قاچاق؛ بلای جان ۵۰هزار کارگر صنعت شوینده

قاچاق؛ بلای جان ۵۰هزار کارگر صنعت شوینده

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از کالاهای حوزه مزبور از مبادی غیر قانونی راهی بازارهای داخلی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، ابوالفضل مسگرزاده افزود: کالاهای قاچاق در اثر عدم پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، تبعیت نکردن از ضوابط قیمت‌گذاری، تبلیغات ارزان‌قیمت در شبکه‌های برون‌مرزی و مواردی از این دست رقابت ناسالمی را برای تولیدکنندگان داخلی در کشور ایجاد کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه محصولات قاچاق فاقد هرگونه کنترل و نظارت هستند، اظهارداشت: قاچاق کالا از عمده‌ترین معضلات اقتصاد ایران است و این معضل تاثیرات نامطلوب خود را علاوه بر بخش تولید در زمینه اشتغال نیز گذاشته است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از تولید سالانه افزون بر 1.5 میلیون تن کالا در این حوزه خبر داد و گفت: این صنعت از جمله صنایع توانمند و کارآمد کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بازار محصولات آرایشی تخصصی در قبضه تولیدکنندگان خارجی است، افزود: این انجمن مخالف عرضه کالای خارجی دارای شناسنامه از مبادی رسمی به کشور نیست، چون از یک طرف موجبات رقابت‌پذیری صنعت را در جامعه فراهم و از طرف دیگر احترام به حق انتخاب مشتری است.

مسگرزاده از وجود 200 کارخانه تولیدکننده محصولات بهداشتی و آرایشی در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 50 هزار نفر در این صنعت مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دانش تولید محصولات شوینده در ایران بومی شده است، افزود: کیفیت این محصولات در ردیف محصولات خارجی قرار دارد.

این عضو انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی نیز با بیان اینکه ایران در این صنعت به لحاظ تکنیک و دانش فنی حرف زیادی برای گفتن دارد، بر ضرورت حمایت جدی از این صنایع در کشور تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.