کد مطلب: ۵۵۲۰۷۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قاچاق چمدانی آب‌معدنی از فرانسه! / قیمت هر بطری آب‌معدنی قاچاق ۱۰۰ هزار تومان

قاچاق چمدانی آب‌معدنی از فرانسه! / قیمت هر بطری آب‌معدنی قاچاق ۱۰۰ هزار تومان

آب‌های بسته‌بندی به صورت قاچاق از فرانسه به ایران وارد می‌شود و با بهای ۹۴ تا ۱۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. دبیر انجمن آب‌های معدنی با تایید این خبر می‌گوید از مشتریان آب‌های معدنی لوکس که صرف‌نظر کنیم فروش عمومی آب معدنی ریزش قابل ملاحظه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فروشگاه‌های آنلاین هر بطری آب معدنی گازدار را با قیمت ۹۴ تا ۱۰۰ هزار تومان می‌‌فروشند. بطری‌های آب خارجی که البته گفته می‌شود که به صورت قاچاقی و چمدانی به ایران می‌آیند چرا که واردات آب معدنی از سال ۹۶ ممنوع است.

از سوی دیگر اگر بخواهیم مشتریان آب معدنی لوکس را نادیده بگیریم، حالا کاهش قدرت خرید مردم موجب شده که فروش آب معدنی افت شدیدی داشته باشد.

دبیر انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان آب معدنی با اشاره به حذف تقریبی آب معدنی از سبد خرید مردم می‌گوید: وضعیت تولید آب معدنی در ایران با وضعیت معیشت مردم گره خورده است و از آنجا که ۹۵ درصد جغرافیای ایران به آب شرب شهری دسترسی دارند و از سمتی قدرت خرید کاهش قابل ملاحظه داشته باشد آب معدنی و بسته‌بندی از سبد خانوار حذف می‌شود.

معدنی دو

فروش آب معدنی لاکچری در فروشگاه‌های آنلاین

پیمان فروهر به تجارت‌نیوز گفت: وضعیت تولید بنگاه‌ها به دلیل کاهش درآمد مردم و همه‌گیری کرونا کاهش شدید داشته است و برخی بنگاه‌ها به دلیل کاهش سرمایه در گردش، کوچک شدن بازارها، افزایش قیمت مواد اولیه و خدمت فنی و مهندسی تعطیل شدند اما به دلیل حفظ آبرو تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها گزارش نمی‌شود!

تعطیلی کارخانه‌های تولید آب معدنی در حالی رخ می‌دهد که سازمان آب و فاضلاب از هزینه سنگین تصفیه آب برای شرب می‌گوید و کارشناسان آب خواهان مدل توزیع آب در سایر کشورها یعنی صرفا توزیع آب بهداشتی شده‌اند.

در سایر کشورها آب بهداشتی با حداقل گندزدایی برای مصارفی مانند استحمام و شست‌و‌شو استفاده می‌شود و آب آشامیدنی به صورت بسته‌بندی خریداری می‌شود.

مطالعه گزارش بحران آب با ایران چه می‌کند؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جالبه اب بطری 19سنت تا 80 سنت بیشتر نیست.

  • ناشناس

    بی عرضه ها از خدا بترسید فقط این مونده بود که آب را به قیمت بالا به مردم بفروشید دیگه چی مونده تو ایران برای گرانی آن نقشه نکشید ه باشید

  • ناشناس

    فقط این مونده بود که برای گرانی آب هم برنامه بریزید دیگه چی مونده نترسید خدا با شما ها کاری نداره

  • ناشناس

    عزیزان خود کارخانه نستله از انگلیس بیرون شده اینگونه آبها همه سرطان زا می باشد..دیگر منسوخ گردیده با تبلیغات حتی برای بچه مادر حامله این سم وارد خون و رگهایش میرود ..افغانیها همین آبها را از ایران قبول ننمودند..اینها ضد بشریت هستند.

  • هدیه

    نامزدهای ریاست جمهوری میتوانند این آبهای گران قیمت را بخرند و بخورند ، اما ما اگر تشنه باشیم و مجبور باشیم آب را با این قیمت بخریم حتما از تشنگی خواهیم مرد ?

  • ناشناس

    ازاینم بدتر وطبق آمار رسمی خودشان تا چند سال آینده جمعیت ایران کاملا پیر شده ودرواقع تا سی چهل سال ایندە بدلیل عدم زادو ولد ایران ازبین خواهد رفت

  • بهروز

    اصلا هیچ جوری قابل توجیح نیست ورود چمدانی آب معدنی فرانسه به ایران این اراجیف گفته میشه برای گرونتر کردن آب معدنی توسط مافیای ایرانی آب . حتی فروش صد هزار تومنی آب فرانسوی و وزن سنگین اون و هزینه سنگین حمل و نقل صرفه اقتصادی نداره

  • ناشناس

    داخلش معلوم نیست چه ویروس یا چه مرضی ریختن وارد ایران میکنن،خدا بهمون کمک کنه.

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم متاسفم براتون

  • دیوونه

    برای اینکه مردم ابمعدنی بخرند میتونیم آب آشامیدنی قطع کنیم که مردم مجبور بشن اب معدنی بخرند