کد مطلب: ۵۵۹۰۹۳

برگزاری مراسم قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی/ هم‌گروه‌های ایران و برنامه مسابقات

برگزاری مراسم قرعه‌کشی مقدماتی جام جهانی/ هم‌گروه‌های ایران و برنامه مسابقات

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در کوالالامپور، پایتخت مالزی برگزار و ایران دوباره با کره جنوبی هم‌گروه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس قرعه‌کشی رقابت‌های انتخابی جام جهانی، تیم ملی ایران با تیم‌های کره‌جنوبی، امارات، عراق، سوریه و لبنان هم‌گروه شد؛ گروهی که در مقایسه با گروه دیگر که تیم‌های ژاپن، استرالیا، عربستان، چین، عمان و ویتنام گروه آسان‌تری به‌حساب می‌آید.

گروه یک:

ایران

کره جنوبی

امارات

عراق

سوریه

لبنان

گروه دو:

ژاپن

استرالیا

عربستان

چین

عمان

ویتنام (ایسنا)

برنامه مسابقات ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲:

ایران - سوریه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ (۲ سپتامبر ۲۰۲۱)

عراق - ایران، ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ (۷ سپتامبر ۲۰۲۱)

امارات - ایران، ۱۵ مهر ۱۴۰۰ (۷ اکتبر ۲۰۲۱)

ایران - کره جنوبی، ۲۰ مهر ۱۴۰۰ (۱۲ اکتبر ۲۰۲۱)

لبنان - ایران، ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)

سوریه - ایران، ۲۵ آبان ۱۴۰۰ (۱۶ نوامبر ۲۰۲۱)

ایران - عراق، ۷ بهمن ۱۴۰۰ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۲)

ایران- امارات، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ (اول فوریه ۲۰۲۲)

کره جنوبی - ایران، ۴ فروردین ۱۴۰۱ (۲۴ مارس ۲۰۲۲)

ایران- لبنان، ۹ فروردین ۱۴۰۱ (۲۹ مارس ۲۰۲۲)/ (اصلاحات نیوز)

سرمربی تیم ملی ماندنی شد

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی پیش رئیس فدراسیون فوتبال ایران از توافق مشترک با دارگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای ادامه همکاری خبر داد.

، شهاب‌الدین عزیزی خادم گفت: فدراسیون فوتبال با سرمربی تیم ملی تا پایان مرحله دوم مقدماتی جام جهانی به توافق مشترک رسید.

وی افزود: قرار شد بعد از قرعه‌کشی مرحله دوم، برنامه‌ریزی مناسبی برای این مرحله صورت گیرد و فدراسیون فوتبال همه امکانات لازم برای آماده‌سازی تیم ملی و حضور پرقدرت در مرحله دوم را در دستور کار قرار خواهد داد.»

مراسم قرعه‌کشی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز دهم تیر در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم ملی فوتبال ایران یکی از ۱۲ تیم حاضر در این مرحله است ( فدراسیون فوتبال ایران ).

پیش از این، یک نشریه اماراتی خبر داد که با اصرار حامیان مالی مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

بعد از پایان یافتن مسابقان مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین، قرار شد که ادامه مسابقات در شهریور به صورت تک بازی برگزار شود اما حالا یک نشریه اماراتی مدعی شده که این بازی‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود.

نشریه الاتحاد امارات در این باره نوشت: بر خلاف نظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا و با اصرار اسپانسرها بررسی های لازم صورت گرفته تا مسابقات نهایی انتخابی جام جهانی به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

این تصمیم به این خاطر گرفته شد که به دلیل برگزاری مسابقات مقدماتی، اسپانسرها متحمل خسارات هنگفت مالی شدند و به همین خاطر شکایاتی را نیز انجام دادند.

این مسابقات با نظر فیفا به احتمال فراوان در سه دوره به صورت متمرکز برگزار می شود. ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر تاریخ های پیشنهادی برای برگزاری مسابقات این مرحله هستند.

تیم ملی ایران، سوریه، استرالیا، قطر، عربستان،ژاپن، امارات ، کره جنوبی به عنوان تیم‌های نخست گروه ها و عراق، ویتنام، چین، عمان و لبنان به عنوان تیم‌های برتر دوم هر گروه به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی راه پیدا کردند ( ایرنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر سیروس پور

    به امید شکست تیم ملی ایران و عدم راهیابی به جام جهانی

  • محمود

    قرعه خوبیه! درد سر رفت و آمدش هم کمتره! امیدواریم بهتر از قبل بازی کنیم و نتیجه خوب بگیریم. حتما میریم جام جهانی!