کد مطلب: ۴۳۰۷۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گرفتاری مشتریان بانکی به دلیل اختلال در سامانه ثبت احوال

گرفتاری مشتریان بانکی به دلیل اختلال در سامانه ثبت احوال

مرتضی الویری، مدیرکل دفتر روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور می‌گوید: قطعی سامانه ارتباطی ثبت احوال با برخی نهادها به طور موردی ممکن است پیش آید؛ بالاخره این احتمال وجود دارد که مشکلات فنی و اینترنتی که گاها از دسترس ما نیز خارج بوده منجر به قطعی‌های موردی شود.

قطع شدن سامانه ارتباطی ثبت احوال با برخی نهادها و ارگان‌های کشور برای مردم مشکل‌ساز شده است.

تعدادی از کاربران تجارت‌نیوز با اعلام نارضایتی خود گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در کارهای روزمره گزارش کرده‌اند که ناشی از قطعی ارتباط سامانه ثبت احوال کشور با برخی نهادها بوده است.

جواد مولانیا، مجری سینما و تلویزیون در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اختلالی که با آن مواجه شده پرداخته و نوشته است: برای دریافت کارت عابر بانک به یکی از شعب بانک مراجعه کردم پس از نیم‌ساعت انتظار رییس بانک اعلام کرد که سیستم ثبت احوال قطع شده است و نمی‌توانند کارت عابر صادر کنند.

همچنین به این فرد اعلام شده که برای دریافت کارت عابر بانک خود روز دیگری به شعبه بانک مراجعه کند.

علاوه بر این، تعدادی از مشتریان بانکی نیز در شبکه‌های اجتماعی از مشکلات خود در افتتاح حساب بانکی نوشته‌اند که به زعم آنها علت این گرفتاری اختلال در سامانه ثبت احوال بوده است.

کاربر دیگری که در دفتر اسناد رسمی مشغول به کار بوده می‌گوید: دو روز است سامانه ما به خاطر سیستم ثبت احوال قطع شده و هم ما کارمندها و هم مردم کارهایشان کلی عقب افتاده، آن هم دقیقا در هفته‌های پایانی سال که اوج شلوغی کارهای اداری بوده، وقت آدم‌ها برای این سیستم ارزش ندارد؟

در راستای پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان ثبت احوال کشور، مرتضی الویری، مدیرکل دفتر روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور می‌گوید: قطعی سامانه ارتباطی ثبت احوال با برخی نهادها به طور موردی ممکن است پیش آید؛ بالاخره این احتمال وجود دارد که مشکلات فنی و اینترنتی که گاها از دسترس ما نیز خارج بوده منجر به قطعی‌های موردی شود.

وی در ادامه می‌افزاید: اما این‌که این موضوع قطعی سیستم ارتباطی ثبت احوال با نهادهای دیگر دامنه‌دار و دنباله‌دار باشد به نظر نمی‌رسد صحت داشته باشد. همه قطعی‌ها بلافاصله گزارش می‌شود و سازمان درصدد رفع آن برمی‌آید؛ اما قطع شدن ارتباط گسترده و دنباله‌دار با نهادهایی ازجمله بانک‌ها و دفتر ثبت اسناد تا به حال گزارش نشده و قطعی موردی بوده است. اگر قطعی گسترده اتفاق افتاده باشد سازمان بلافاصله از مردم معذرت خواهی نیز کرده است، اما تکرار می‌کنم این‌که این موضوع به طور سیستماتیک باشد و مرتب تکرار شده باشد نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سه روزه به دفاتر پیشخوان مراجعه میکنم برای تکمیل مراحل “سجام” میگن سیستم با ثبت احوال قعطه.

  • علي

    اسم بنده در شعبه بانك صحيح است در سيستم ثبت احوال هم صحيح است اما در استعلامات از بانك مركزي اشتباه ميباشد اين قضيه مشكلات عديده اي براي من ايجاد كرده به كجا هم كه خبر ميدم به هم پاس ميدن بانك مركزي ميگه بايد بري شعبه بانك ميرم شعبه بهم نشون ميده درست درج شده ميرم ثبت احوال ميبينم صحيح است خلاصه شير تو شيريه

  • ناشناس

    سلام بیش از ده روز است که به دلیل قطع بودن سامانه ثبت احوال موفق به افتتاح حساب در بانک کشاورزی اراک نشده ام مهلت ثبت نام وام مذکور تا ۱۳۹۹/۱۱/۱۰بوده که متاسفانه هبچ اقوامی بدلیل همین قطع بودن سامانه ثبت احوال انجام نگرفت پاسخگوی این موضوع کیه؟

  • ناشناس

    ترا به خدا این موضوع قطع شدن سامانه ثبت احوال را پبگیری کنیدچرا برای این گونه موارد فکری نمی کنید الان چند روزه مردم دچار مشکل شده اندحداقل از یک روش جایگزین برای اینگونه موارد استفاده کنید الان بیش از چند روزه سامانه ثبت احوال باعث گرفتاری شهروندان در اراک شده متشکرم

  • رضا

    سلام متاسفانه خدا نکند که یک اشکال سامانه ای بوجود بیایددیگر درست شدنش کار خداست!؟نزدیک به ۱۰ روزه که سامانه بانک ملی بدلیل عدم ارتباط با ثبت و احوال دچار مشکل شده و در این زمان که مردم با مشکل اقتصادی روبرو هستند این مشکل و معضل هم دردی شده روی دردها مقداری پول باید از طریق بانک ملی وصول کنم که برای افتتاح حساب سراسر هفته گذشته هر وقت به بانک مراجعه گردم گفتند سیستم هنوز درست نشده …آیا کسی بفکر مردم گرفتار می باشد.

  • ناشناس

    امروز ۲۶ تیر ماه برای بار چندم طی هغته اخیر برای افتتاح حساب رفتم گفتن ثبت احوال قطعه

  • ناشناس

    امروز 3 مرداد ،1401 اومدم بانک صادرات برای افتتاح حساب میگن به علت قطعی سامانه ثبت احوال بعد از یک ساعت معطل شدن گفتن نمیشه فردا مراجعه کنیدواقعا اینچه سیستمی است که درست کردید ؟؟؟

  • ناشناس

    امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ هست و برای بار دوم تو چند روز گذشته رفتیم بانک صادرات و دوباره گفتن سامانه ثبت احوال قطعه و نمیتونن کاری کنن!

  • ناشناس

    دروغگو هااااااا خجالت بکشید

  • ناشناس

    سلام الان ۱۴۰۲ ۱۸ بهمن همچنان قطعی سیستم پابرجاست چه می کنید؟