خبر فوری:

کد مطلب: ۸۱۴۲۴۳

قیمت جدید بلیت هواپیما اعلام شد / علت کمبود چه بود؟

قیمت جدید بلیت هواپیما اعلام شد / علت کمبود چه بود؟

پس از مدتی تعلیق و کشمکش، بالاخره قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا کرد و اکنون پس از گذشت یک هفته از این رشد قیمتی مشاهده سایت‌ها نشان می‌دهد قیمت بلیت هواپیما در تمام مسیرها موجود است.<p dir="rtl">البته به نظر می‌آید این افزایش قیمت پیامدهایی دیگری نیز به همراه داشته است. حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی اظهار کرد: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در راستای کنترل قیمت ها از روز ۳۱ اردیبهشت، مهلتی دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری تهران به ۶ مقصد پرتردد و بالعکس داده شد.به نقل از فارس، وی ادامه داد: پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیت چارتری در این مسیرها مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می شود.خوشخو اضافه کرد: این مسیرها شامل تهران-مشهد، تهران-اصفهان، تهران-شیراز، تهران-اهواز، تهران-بندرعباس و تهران-تبریز است.معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی تصریح کرد: این موضوع روز گذشته در قالب نامه ای به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.<div class="tj-ad-wrapper no-background has-margin has-padding" data-id="531534" data-position="temp"><div class="tj-ad-box tj-ad-box_script" style="display: block;"><div class="tj-ad-box_controls"> <span class="tj-ad-box_controls__close"> <i class="icon-times"></i> </span> <a href="https://tejaratnews.com/تبلیغات" rel="nofollow" class="tj-ad-box_controls__by"> <i class="icon-info-circle"></i> <span>تبلیغات توسط تجارت‌نیوز</span> </a></div><div class="yn-bnr" id="ynpos-11634"></div></div></div>منبع: مهر

به گزارش تجارت‌نیوز ، بالاخره بعد از چندین ماه قیمت بلیت هواپیما در جلسه ستاد تنظیم بازار تعیین و با افزایش ۲۹ درصدی قیمت موافقت شد؛ هرچند این افزایش قیمت از سوی ایرلاین‌ها مورد تأیید نیست و آن‌ها اعلام کرده‌اند که این رشد قیمتی برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد، همچنین طبق قانون مصوب مجلس، نرخ بلیت هواپیما آزادسازی شده و نباید ستاد تنظیم بازار در این حوزه ورود کند.

اما رصد میدانی سایت‌های فروش بلیت نشان می‌دهد بلیت هواپیما که در ماه گذشته به شدت کم شده بود به یکباره در تمام مسیرها و با قیمت‌های جدید موجود شده است.

ثبات قیمت بلیت از سال 1400

از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون نرخ بلیت هواپیما تغییری نکرده بود؛ البته در این مدت دو یا سه بار ایرلاین‌ها به صورت خودسرانه و بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت‌ها کرده بودند که با ورود تعزیرات و دادستانی به این بخش، قیمت‌ها بعد از یک مدت کوتاه به حالت سابق خود بازگشت.

آن‌طور که مهر نوشته است، اساساً شیوه قیمت‌گذاری دستوری در بخش حمل‌ونقل هوایی پذیرفته شده نبوده و این قانون عرضه و تقاضاست که بازار را متعادل می‌کند.

در ماه‌های گذشته بلیت هواپیما کمیاب بود و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران ایرلاین‌ها کمیاب بودن عمدی بلیت هواپیما را تکذیب می‌کردند و علت این کمیابی را افزایش تقاضا می‌دانستند.

با این وجود بررسی‌نشان می‌دهد که پس از افزایش قیمت بلیت هواپیما، بلیت در سایت‌های فروش وجود دارد و حال سوال این است که در این مدت پروازها افزایش پیدا کرده یا کمبود بلیت هواپیما به دلیل تقاضا نبوده است؟

لغو برخی پروازهای چارتری تهران

البته به نظر می‌آید این افزایش قیمت پیامدهایی دیگری نیز به همراه داشته است. حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی اظهار کرد: پس از افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما در راستای کنترل قیمت ها از روز ۳۱ اردیبهشت، مهلتی دو هفته‌ای به شرکت‌های هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری تهران به ۶ مقصد پرتردد و بالعکس داده شد.

به نقل از فارس، وی ادامه داد: پس از موعد مقرر در صورت مشاهده هرگونه بلیت چارتری در این مسیرها مجوز پرواز آن شرکت در مسیر مذکور تعلیق می شود.

خوشخو اضافه کرد: این مسیرها شامل تهران-مشهد، تهران-اصفهان، تهران-شیراز، تهران-اهواز، تهران-بندرعباس و تهران-تبریز است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی تصریح کرد: این موضوع روز گذشته در قالب نامه ای به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.