کد مطلب: ۵۸۶۳۶۶

روند صعودی قیمت تیبا و پژو / قیمت خودرو امروز ۱۸ مهر

روند صعودی قیمت تیبا و پژو / قیمت خودرو امروز ۱۸ مهر

قیمت خودرو در آغاز بازار روز یکشنبه بعد از یک روز افزایشی برای تعداد زیادی از خودروها از جمله پراید،با ادامه روند صعودی در گروه پژو و افزایش قیمت نیبا همراه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افزایش قیمت خودرو در بازار بعد از پراید دنا راغ خودروهای تیبا و پژو رفت. قیمت خودروهای گروه پژو و تیبا روز یکشنبه با افزایش همراه هستند.

قیمت پزو ۲۰۷ صندوقدار، پزو پارس دوگانه سوز و ۴۰۵ با افزایش قیمت همراه است. همچنین خودرو تیبا هاپ بک به ۱۶۰ میلیون تومان رسید. خودرو رانا و ساینا با افزایش قیمت دو و سه میلیون تومانی همراه بودند.

21 page 0001 11

چرا پراید گران شد؟ / آینده ارزان‌ترین خودرو بازار

تا پیش از مخالفت رسمی وزیر صمت با آزادسازی واردات خودرو، قیمت پراید ۱۵۱ میلیون تومان بود اما حالا برخی سایت‌ها مانند اقتصادآنلاین قیمت این خودرو را تا ۱۵۵ میلیون تومان هم گزارش داده‌اند. سایت موج نیز اعلام کرده که این خودرو ۱۵۴ میلیون تومان در بازار است. علت گرانی سه میلیون تا چهار میلیون تومان پراید در یک هفته چیست؟

عدم عرضه جدید پراید، جوابگو نبودن عرضه خودروهای مشابه آن، نوسان قیمت دلار، وجود تقاضای بالا برای خرید این خودرو ارزان‌تر از بقیه خودروها و در نهایت اظهارات اخیر وزیر صمت مبنی بر مخالفت با آزادسازی واردات خودرو، پراید را گران‌تر از قبل کرده است.

هفته گذشته وزیر صمت به صراحت از مخالفت با آزادسازی واردات خودرو صحبت کرده بود که تجارت‌نیوز گزارش داد اگر این اظهارات به معنای لغو احتمالی آزادسازی واردات خودرو باشد شوک جدیدی برای بازار خودرو محسوب می‌شود و احتمالا قیمت خودرو را متاثر می‌کند.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد پس از آزادسازی واردات خودروهای خارجی و کاهش قیمت این خودروها در بازار، این ارزانی به پراید هم سرایت کند اما هفته گذشته با اظهارات وزیر صمت این سناریو تقریبا رنگ باخت.

علاوه بر این، قرار بود در این روزهای نبود پراید در خط تولید، خودروهای جایگزین بتوانند تقاضا برای پراید را پاسخ دهند اما به نظر می‌رسد خودروسازان در تحقق این هدف ناکام مانده‌اند.

آن طور که تاکنون اعلام شده میزان تقاضا در بازار خودرو تا سالانه به سه میلیون دستگاه هم می‌رسد اما خودروسازان حتی به یک میلیون خودرو تولیدی هم دست نیافته‌اند. هرچند آنها اعلام کرده‌اند که میزان خودروهای معوق در طرح‌های پیش‌فروش را به کمترین حد ممکن طی سال‌های اخیر رسانده‌اند اما طبق آخرین گزارش سازمان بازرسی میزان خودروهای ناقص در پارکینگ به ۱۴۰ هزار خودرو می‌رسد.

ناتوانی خودروسازان در تامین قطعات خودرو نیز به بحران فعلی دامن زده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    .پراید بخاطر ای گران شد عراق سی میلیون قیمت گذاشت روش خخخخخخ

  • ناشناس

    اگر دولت به فکر مردم هست و راست میگه این 140هزار خودرو رو بیاد مشکل کسری قطعاتشو جبران کنه درست بشه بده دست مردم مطمینن خیلی تاثیر تو قیمت داره

    • ناشناس

      کمبود قطعه بهانه ای است برای احتکار خودرو و در آینده با قیمت بیشتر روانه بازار کردن ، وگرنه من خودم از سایپا یه تیبا برنده شدم و 23 مرداد تحویل گرفتم و جالبه تاریخ تولید ماشین 10 مرداد بود و تمام قطعاتشو نگاه کردم تاریخش تیر و مرداد خورده بود روش ، اگه قطعه ندارن پس چطور دارن ماشین تولید میکنن

  • ناشناس

    چرا اینقدراخبار منفی رو تیتر میزنید

  • ناشناس

    وزیرصمت به فکرملت نیست

  • حسین

    هیچ خریداریعنی مصرف کننده واقعی خریدنمیکنه واین باعث رکودوارزونی خواهدشدهمه خریداران واقعی منتظرواردات هستند.ودرضمن این افزایشی همون دلالانه که خودشان به خوددلالل می فروشند.ویه بهانه ای برای افزایش قیمته.

  • ناشناس

    ببین چقدر مردم خر فرض میکنند ،ب دلیل افزایش تقاضا و کمترین قیمت پراید نسبت ب خودرو های دیگر ،گرون شده پراید،بلانسبت سگ پراید۱۵۰ تومنی میخره،برین گمشید بابا

  • ناشناس

    بعد از ناکامی در صادرات، بایدم خودروهای داخلی گرون بشه!
    صنعت خودرو پیشرفت نمی کنه چون میخوان با کم ترین هزینه برای تولید، بیشترین درآمد رو داشته باشن.
    آوردن تکنولوژی هزینه داره که نمی خوان هزینه کنن و میندازن گردن تحریم!!

  • ناشناس

    با سلام هرچند اصلا نظرات ما مهم نیست اما روی سخنم با وزیر صمت است که در این جایگاه بدون کارشناسی و مطالعه با ایراد سخنانی که اصلا نیاز به گفتن نبود بازار خودرو را آشفته و دگرگون نمود در حالی که با مطرح شدن واردات خودرو حباب بازار خودرو داشت فروکش می نمود و قیمت ها نزولی شده بود وزیر صمت با اظهارات بدون دلیل و کارشناسی خود که تا پایان سال واردات خودرو منتفی است همه چیز رو بهم ریخت
    فقط باید متاسف بود برای این چنین اظهارات ناسنجیده و غیرکارشناسی …