کد مطلب: ۶۰۶۷۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت گرانی خودرو چیست؟ / پراید همچنان ۱۷۷ میلیون! / لیست آخرین قیمت‌ها

علت گرانی خودرو چیست؟ / پراید همچنان ۱۷۷ میلیون! / لیست آخرین قیمت‌ها

قیمت خودرو در این هفته دچار نوسانات زیادی شده است. اما این نوسان قیمتی ادامه‌دار خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

قیمت پراید ۱۱۱ در بازار به نرخ ۱۷۷ میلیون تومان درحال معامله است.

پراید ۱۳۱ نیز با نرخ ۱۶۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودرو تیبا هاچ بک مدل ۱۴۰۰ به نرخ ۲۰۰ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو با افزایش پنج میلیونی خود به ۲۷۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز به قیمت ۳۱۰ میلیون در بازار موجود است.

83ca50a7741d4f02917bca20a71ba772 0001 scaled

پیش‌بینی قیمت در روزهای آینده بازار خودرو

عماد جعفری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: پیش‌بینی در وضعیت موجود بسیار کار مشکل و غیر ممکنی است. از دوره ریاست دوم آقای روحانی به بعد تجربه آرامش بازار نداشتیم و هر از چند گاهی رکودی یک تا دو ماهه در بازار اتفاق می‌افتاد.

جعفری افزود: بازار در این مدت همیشه به دلیل عرضه پایین و اخبار گرانی خودرو کارخانه‌ای دچار نوسان بوده است. بازار هیچگاه آرام نبوده و ممکن است که چند ماهی به رکود برود، اما افزایش قیمت‌ها همواره ممکن است در بازار خودرو اتفاق بیفتد.

او بیان کرد: دلیل رکود در بازار امروز این است که مردم منتظر نتیجه مذاکرات هستند و تا هنگامی که جواب قطعی مذاکرات معلوم نشود، بازار فعلا در رکود به سر خواهد برد. افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودرو تاثیر چندانی بر قیمت خودروها در بازار نداشته و مذاکرات و قیمت دلار تاثیرگذاری بیشتری در بازار خودرو دارند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    علت گرانی استقبال بی نظیر مردم برای خرید وثبت نام هست فکر نکنم هیچ جای این کره خاکی مردمی مثل ما وجود داشته باشه

  • ناشناس

    حواله دارای سال قبل خودرو شاهین مظلوم واقع شدند. 80 میلیون برای یک خودرو 160 میلیونی شهریور 1399 از مشتری گرفتند. و الان در قیمت های جدید سایپا این خودرو را 340 میلیون قیمت گذاری کرده. برای یک خودرو کاملا داخلی با موتور توسعه یافته پراید. مگر ما 80 میلیون 15 ماه پیش به سایپا ندادیم. چرا تورم برای آن 80 میلیون محاسبه نمیشه؟ ارزش 80 میلیون ما الان نصف شده مگر ما نصف پول خودرو را در آن زمان ندادیم؟ به 80 میلیون ما 6 درصد سود مشارکت تعلق گرفته در صورتیکه به قیمت خودرو بیش از 200 درصد تورم اعمال شده.

    • کرد

      نخر / وقتی خریدی حقته

  • چگوارا

    تیبا هاچ بک 200 میلیون … وای خدا

  • ناشناس

    ظلم گناه بزرگیست و به این راحتی ها بخشیده نمیشود..چقدر ظالمید ..چقدر بی انصافید ..چطور مردم 30 تومن بیشتر بدن برا یه ماشین ..از کجا بیارن..شما میخواید کسری بودجتون از جیب ملت پر کنید ..

  • ناشناس

    من در عجب هستم اینهمه نظر میدن شورای رقابت اعتراض میکنه تو اینهمه نظر که میدن یعنی هیچ مسعولی یا خانواده محترمشون فرزندانشون نمیبینن بهشون بگن فکری برای این قیمت غیر کارشناسی بکونید واقعا هیچ مسعولی توجه نمیکنه

  • منصوره

    هیئت رئیسه خودرو سازان گفته اگه پراید ادم کشه چرا خریدار داره هنوز؟ اخه مردک هر روز دارید قیمت خودرو را میبرید بالا بعد انتظار چی از مردم متوسط جامعه دارید، مردید قیمتا رو کاهش بدید ببینید بازم مردم پراید سوار میشن یا چیزای دیگه، خجالت آوره ، هر چی بهتون بگن لایقتونه

  • ناشناس

    مدیران اقتصادی ما غافلند از اینکه این انحصار نه تنها به نفع اقتصاد و تولید و صنعت خودرو نیست بلکه باعث درجا زدن و بلکه پسرفت این صنعت میشود و مهمتر از همه نارضایتی مردم رو بدنبال داره

  • مصطفی

    بابا بخدا اگه مردم ماشین نخرن قیمتا به شدت فروکش میکنه

    • ناشناس

      خب نگه میدارن میوه نیس که خراب شه

  • ناشناس

    ما که ارزو به دل مونیدم یه چهارچرخ بخریم

  • حامد

    تنها در صورتی که واردات خودرو آزاد شده و به مدت یک سال تعرفه بر واردات صفر شود قیمت خودرو کاهش می یابد. غیر از این راهی نیست. از طرفی این دو کارخانه که خون مردم را مکیده اند یا ورشکست شده و از همه از شر آنها آزاد می شود و یا یا میگیرند که رقابت کنند و دیگه سر مردم کلاه نگذارند.