کد مطلب: ۳۳۹۸۶۲

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت خودرو در بازار شب عید گران نمی‌شود

قیمت خودرو در بازار شب عید گران نمی‌شود

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودروی تهران می‌گوید: قیمت خودرو در سال جاری به‌اندازه کافی افزایش یافته، بنابراین شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت خودرو مواجه نخواهیم شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معمولا ماه‌های پایانی سال میزان تقاضا برای خرید خودرو در بازار افزایش می‌یابد. به دلیل هجوم بیش از حد مردم به بازار معمولا طی سال‌های گذشته قیمت خودروهای داخلی و خارجی در این ایام با نوسانات قیمتی روبه‌رو بوده و این در حالی است که امسال با نوسان قیمت دلار قیمت خودروهای داخلی و خارجی بیش از چندین درصد در بازار گران شد. حال با توجه به اینکه حدود دو ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده، این پرسش مطرح می‌شود که آیا امسال نیز همانند سال‌های گذشته قیمت خودرو شب عید گران‌تر خواهد شد؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درباره این پرسش که آیا قیمت خودروها در شب عید گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودروها در سال جاری به اندازه کافی افزایش یافته، بنابراین شب عید امسال با افزایش تقاضا و قیمت مواجه نخواهیم شد. بنابراین با عرضه به‌موقع خودرو به بازار خرید و فروش رونق خواهد گرفت.

سعید موتمنی در ادامه افزود: افزایش قیمت خودرو بیش از 80 درصد در بازار کشش ندارد. در این بازه زمانی قیمت خودروها آن‌قدر گران شده که خریداری در بازار مشاهده نمی‌شود. مردم برای خرید خودرو دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها روند منطقی را به خود بگیرد.

قیمت خودرو در بازار شب عید

رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: قیمت خودروها آن‌قدر گران شده که خریداری در بازار مشاهده نمی‌شود.

خودروسازان به تعهدات خود عمل کردند

او همچنین در بخش دیگر سخنانش به وعده خودروسازان اشاره کرد و گفت: طبق صحبت‌هایی که با برخی نمایندگی‌ها داشتیم آنها نیز اعلام کردند که طی 10 روز گذشته خودروسازان به تعهدات خود عمل کرده‌اند، به‌طوری که در بازه زمانی مشخص‌شده خودروهای مورد نیاز را به بازار عرضه کردند. بنابراین زمانی که خودروسازان به وعده‌های خود عمل کنند، قیمت خودرو در بازار کاهش می‌یابد.

موتمنی به وضعیت خودروهای وارداتی نیز اشاره کرد و گفت: قیمت خودروهای وارداتی در برخی مدل‌ها حدود 10 تا 15 درصد کاهش یافته است. طی ماه‌های گذشته قیمت آزرا 2018 حدود یک میلیارد تومان بود که امروز قیمت این خودرو به 640 میلیون تومان رسیده است. همچنین سانتافه در بازار با قیمت 570 میلیون تومان معامله می‌شد که امروز این خودرو به قیمت 525 میلیون مورد دادوستد قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم با عرضه به‌موقع خودروها وضعیت بازار نیز بهبود یابد. در این بازه زمانی به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، خودروی داخلی هم بین دو تا شش میلیون تومان با کاهش قیمت مواجه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا که قیمت خودرو رو بالا بردن میگن که قراره قیمتها تثبیت بشه، یعنی دیگه امیدی به ارزونی قیمت خودرو نیست