کد مطلب: ۵۰۲۹۴۴

سیگنال‌های متناقض به بازار ارز / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز ۱۰ دی ۹۹

سیگنال‌های متناقض به بازار ارز / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 10 دی 99

دیروز تقاضای خاصی در بازار ارز وجود نداشت و در نتیجه بهای دلار ۵۰ تومان دیگر افت کرد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 10 دی 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیروز بهای اسکناس امریکایی ۵۰ تومان دیگر افت کرد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 10 دی 99 چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: بسیاری از معامله‌گران ارزی در دو روز اخیر چنین سوالی را مطرح می‌کنند، «آیا دلاری را که بالای مرز ۲۶ هزار تومانی خریده‌ام، به فروش برسانم؟» اسکناس آمریکایی در هفته جاری نه تنها نتوانست از سد ۲۶ هزار تومان عبور کند، بلکه در مقطعی تا محدوده ۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان هم پایین رفت. دیروز نیز تقاضای خاصی در بازار ارز وجود نداشت و در نتیجه بهای دلار ۵۰ تومان دیگر افت کرد و روی عدد ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت.

روند کم تقاضای بازار موجب شده است که برخی از معامله‌گران دچار دودلی و تردید شوند. این احساس خصوصا برای کسانی صدق می‌کند که دلار خود را بالای ۲۶ هزار تومان خریده‌اند؛ آنها بین دو تصمیم سردرگم هستند؛ آیا صبر کنند تا بازار بار دیگر به بالای مرز روانی ۲۶ هزار تومانی بازگردد یا همین الان از هراس افت بیشتر قیمت‌ها، اقدام به فروش ارز خود با ضرر محسوسی کنند؟

سیگنال‌های متناقض به بازار ارز

تصمیم‌گیری برای این گروه از تشکیک‌گرایان دشوار است؛ چراکه بازار سیگنال‌های متناقضی را به آنها ارسال می‌کند. از یکسو، نرخ حواله درهم بالای محدوده ۷ هزار و ۱۰۰ تومانی در نوسان است و این به معنای آن است که دلار در بازار داخلی می‌تواند به بالای ۲۶ هزار تومان قدم بگذارد.

در مقابل، معامله‌گران هیچ نشانه محسوسی از خریداران یافت نمی‌کنند که نشان از تحرک تقاضا برای اسکناس داشته باشد. در یک ماه گذشته نیز روند بازار بیشتر تعادلی بوده و خبری از نوسان‌های سنگین افزایشی و کاهشی نبوده است.

این به آن معناست که بیشتر معامله‌گران میان مدت نتوانسته‌اند سود یا ضرر خاصی را به دست بیاورند و تنها سرمایه آنها در این بازه زمانی سوخت شده است. معامله‌گران نمی‌دانند به‌واسطه سیگنال درهم برای بازگشت دلار به بالای مرز ۲۶ هزار تومانی صبر کنند یا با توجه به علامت کاهش تقاضا در بازار داخلی اقدام به فروش کنند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.