خبر مهم:

کد مطلب: ۷۹۴۱۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / مسیر پرنوسان قیمت اسکناس آمریکایی

قیمت دلار امروز 15 فروردین 1402 / مسیر پرنوسان قیمت اسکناس آمریکایی

قیمت دلار که صبح امروز 15 فروردین 1401 تحت تاثیر برخی اخبار سیاسی در روندی کاهشی قرار داشت، اکنون در لحظه تنظیم این گزارش نوساناتی افزایشی را تجربه کرده و در ابتدای پله اول کانال پنجم رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که روز گذشته متعاقب انتشار برخی اخبار در مورد همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیر نزولی قرار گرفته بود، صبح امروز 15 فروردین 1402 نیز در مسیری کاهشی قرار گرفت؛ با این حال دلار در لحظه تنظیم این گزارش نوساناتی افزایشی را تجربه کرده و چند پله بالا آمده است.

امروز بازار می‌تواند تحت تاثیر دو خبر در جهت بهبود روابط بین‌المللی ایران قرار بگیرد که به نظر می‌آید باعث مسیر کاهشی این اسکناس در صبح امروز بوده‌اند. عضو هیات رئیسه اتاق ایران بیان کرده است با پیگیری اتاق ایران به‌زودی اتاق مشترک بازرگانی دو کشور ایران و عربستان راه‌اندازی می‌شود.

همچنین از سوی دیگر پایگاه خبری اکسیوس در گزارشی نوشت که دولت بایدن طرح توافق موقت با ایران که موجب رفع برخی از تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌های از برنامه هسته‌ای ایران می‌شود را مطرح کرده است.

البته کارشناسان معتقد هستند این‌گونه خبردرمانی‌ها دیگر نمی‌تواند تاثیری بلندمدت بر قیمت ارز داشته باشد و اکنون بازار منتظر خبری واقعی در زمینه بهبود ورود ارز به کشور است.

برخی دیگر از کارشناسان نیز روند قیمت دلار را تا پایان سال 1402 افزایشی است و این‌گونه گشایش‌ها در زمینه بین‌المللی تنها می‌تواند از شدت آن بکاهد و یا برای مدتی قیمت دلار را با نوسانات محدود نگه دارد.

قیمت طلا و سکه 15 فروردین 1402

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

قیمت دلار نقدی مرکز مبادله از صبح امروز در سایت بازار متشکل ارزی روی عدد 40 هزار و ۲۰۰ تومان ثبت شده و نسبت به آخرین روزهای سال 1401 تقریبا تغییری نداشته است. قیمت دلار حواله مرکز مبادله هم از صبح امروز رقم 36 هزار و ۶۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

قیمت دلار نیمایی هم امروز مانند هفته‌های گذشته روی رقم 28 هزار و 500 تومان ثابت بوده است، اما صرافی ملی تا لحظه تنظیم این گزارش قیمت جدیدی منتشر نکرده است.

کاهش قیمت در بازارهای همسایه

قیمت دلار در بازارهای همسایه نیز امروز روندی کاهشی دارد. قیمت دلار هرات امروز به ۵۱ هزار تومان رسیده است. دلار سلیمانیه نیز در لحظه تنظیم این گزارش بر روی همین قیمت قرار دارد. قیمت درهم امارات اکنون به 13 هزار و 900 تومان رسیده است و بنابراین قیمت دلار درهم نیز حدود 51 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو هم در مرکز مبادله ارز و طلا 43 هزار و 777 تومان و یوروی حواله 39 هزار و 857 تومان اعلام شده است. این در حالی است که قیمت یورو در بازار آزاد به حدود 55 هزار و 900 تومان رسیده است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.