کد مطلب: ۶۸۲۹۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار/ بررسی آخرین تحولات بازار ارز

سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به خاورمیانه و ورود ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهور روسیه و ترکیه به تهران در چند روز اخیر، باعث نوسان در قیمت دلار شد. اکنون قیمت این ارز تقریبا در وضعیت ثبات قرار دارد و باید دید در روزهای آینده چه مسیری را طی می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در مدت اخیر سفر بایدن به خاورمیانه باعث شد قیمت دلار در مسیری صعودی قرار بگیرد. چند روز بعد با ورود پوتین به تهران کمی این روند تعدیل شد.

روز گذشته ۳۰ تیر ۱۴۰۱ قیمت این ارز نوسان کمی را تجربه کرد. حالا باید دید با این شرایط دلار چه را در پیش می‌گیرد؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: به‌طور کلی روند دلار در دو بخش خلاصه می‌شود؛ یک بخش سیاست‌های بازارساز و بخش دیگر متغیرهای بنیادی تعیین‌کننده قیمت دلار.

او ادامه داد: از منظر سیاست‌های بازارساز انتظار می‌رود در یک تا دو هفته آینده همچنان در سامانه نیما و متشکل ارزی عرضه وجود داشته باشد.

این کارشناس همچنین گفت: فشار عرضه‌های بازار در یک ماه آینده همچنان وجود دارد. ولی از شهریور به بعد که کسری بودجه تشدید می‌شود، متغیرهای بنیادی اثر بیشتری را نشان می‌دهند. از سوی دیگر اخبار سیاسی تا حدودی به سمت چالش بیشتر حرکت می‌کنند. در نتیجه افزایش قیمت بیشتری را شاهد هستیم.

پیام مهم بازارساز به بازار دلار

اقتصادنیوز نوشته است: علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی دیشب در یک برنامه تلویزیونی حجم مبادلات تجاری ایران و روسیه را ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: علاوه بر بازگشایی نماد معاملاتی روبل و ریال در بازار متشکل ارزی، پیمان‌های پولی و بانکی مختلفی بین ایران و روسیه منعقد شده که برخی از آن‌ها شامل استفاده از پول‌های ملی در مبادلات تجاری، پرداخت‌های خرد بین شهروندان روسی و ایرانی و نحوه تبادلات مالی دو کشور است.

دبیر کل کانون صرافان کشور هم دیروز از کاهش هیجان خرید و فروش ارز خبر داد و گفت بازار آرامش را سپری می کند.

کامران سلطانی‌زاده پیش‌بینی کرده در روزهای آینده نیز این روند با ثبات تداوم داشته باشد و خبری از نوسانات بسیار شدید در بازار نخواهد بود.

وی درباره علت تشکیل صف مقابل برخی از صرافی‌ها گفت: اگر تمام صرافی ها فروش داشته باشند و فعالتر شوند دیگر صفی مقابل صرافی ها نخواهیم داشت.

آخرین اخبار مربوط به نرخ دلار را در صفحه قیمت دلار تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خواسته های روند بازار که خودتان میخواهید را به خورد ملت ندهید