کد مطلب: ۴۴۶۴۹۱

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آخرین قیمت دلار و طلا در معاملات جهانی / بازگشت طلا به کانال ۱۶۰۰ دلار

آخرین قیمت دلار و طلا در معاملات جهانی / بازگشت طلا به کانال ۱۶۰۰ دلار

به‌دنبال افزایش اشتها برای دارایی‌های پرریسک، در معاملات روز سه‌شنبه در بازارهای جهانی، دلار آمریکا بدون تغییر باقی ماند و قیمت جهانی طلا بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت.

دلار استرالیا که طی یک ماه گذشته به پایین‌ترین سطح ۱۷ سال گذشته رسیده بود، در معاملات روز سه‌شنبه با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد و از سطح مقاومتی ۰٫۶۴۴۵ دلار عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار استرالیا دارایی پرریسک محسوب می‌شود و به‌نظر می‌رسد، بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در استرالیا و بهبود چشم‌انداز سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین دلایل رشد ارز این کشور محسوب می‌شود.

دلار آمریکا اما تغییر چندانی نکرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات روز سه‌شنبه در سطح ۱۰۰٫۱۵ قرار گرفت.

همچنین هر دلار آمریکا به ۱۰۷٫۲۷ ین ژاپن رسید.

هر یورو اما به‌ازای ۱٫۰۸۳۲ دلار مبادله شد. رشد آهسته دلار در معاملات امروز، مانع از افزایش ارزش یورو شد.

قیمت جهانی طلا هم که در روزهای گذشته به بالاترین سطح هشت سال گذشته رسیده بود، بار دیگر روند کاهشی به خود گرفت و به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت.

هر اونس فلز زرد، روز سه‌شنبه با قیمت هزار و ۶۹۷ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.

اگرچه بسیاری از تحلیلگران به آینده طلا خوش‌بین هستند و حتی برخی قیمت دو هزار دلار را پیش‌بینی کرده‌اند، اما این فلز گرانبها در هفته‌های اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است.

بهبود عملکرد بازار سهام و کاهش تقاضا برای دارایی‌های امن از مهم‌ترین دلایل افت قیمت طلا محسوب می‌شود.

با این حال، گزارش‌ها نشان می‌دهد این فلز گرانبها در صدر فهرست پربازده‌ترین دارایی‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون قرار دارد. بازدهی طلا از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۳ درصد بوده است.

عدم قطعیت ناشی از شیوع کرونا موجب شد طلا در سال جدید رکوردهای جدیدی را به‌ثبت برساند و تنها در دوره‌های افت بازار سهام به‎دلیل کاهش نقدینگی و فروش طلا از سوی سرمایه‌گذاران قیمت آن کاهشی شد.

علی‌رغم تمام این افت‌وخیزها اما شرکت خدمات مالی و بانکداری Bank of America در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی به بالاترین سطح تاریخی خواهد رسید.

تحلیلگران این موسسه چشم‌انداز خود از آینده قیمت طلا را ۵۰ درصد افزایش داده‌اند و بر این باورند که قیمت فلز زرد طی ۱۸ ماه آینده به سه هزار دلار می‌رسد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا گران خواهد شد.