خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۶۵۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

ساز و کار عرضه سهام مدیریتی‌ سرخابی‌ ها

ساز و کار عرضه سهام مدیریتی‌ سرخابی‌ ها

بر اساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است واگذاری باقیمانده سهام دولت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یا همان سرخابی‌ها تا پایان سال انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی قرار است واگذاری باقیمانده سهام دولت در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تا پایان سال انجام شود.

در جلسه هیات عالی واگذاری اعلام شد که 51 درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در سه بخش 17 درصدی عرضه شود. قیمت حدودی بلوک 17 درصدی استقلال 550 میلیارد تومان و پرسپولیس 650 میلیارد تومان است که البته این اختلاف مربوط به ارزش‌گذاری اولیه است.

گفتنی است در زمان پرداخت، خریدار تنها 20 درصد از ارزش اولیه سهام باشگاه را پرداخت می‌کند؛ برای مثال خریدار استقلال 110 میلیارد تومان انتهای امسال پرداخت می‌کند و پس از آن با شروع سال 1403 تا اواسط 1409، تقریبا 85 میلیارد تومان برای بلوک 17 درصدی آن پرداخت می‌کند.

ارزش بلوک 17 درصدی پرسپولیس نیز 650 میلیارد تومان است که 20 درصد از آن حدود 130 میلیارد تومان خواهد بود و این مبلغ توسط خریدار در پایان سال پرداخت می‌شود و از ابتدای 1403 هم سالانه حدود 100 میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

ارزش کل بلوک ۵۱ درصدی هم دو هزار و 700 میلیارد تومان خواهد بود که 20 درصد از آن بالغ بر 550 میلیارد تومان، انتهای امسال از خریدار گرفته می‌شود و از دو سال آینده اقساط آن سالانه حدود ۴۳۰ الی ۴۴۰ میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۹ خواهد بود.

وضعیت سرخابی‌ها در بورس

پذیره‌نویسی سرخابی‌ها در روزهای پایانی 1400 به پایان رسید و بر اساس وعده‌ها قرار بود نماد این دو باشگاه از پس بازگشایی به سوددهی برسد. اما پس از گذشت‌ها ماه‌ها نماد این باشگاه وضعیت چندان مطلوبی در بورس ندارد.

اگر وعده‌های مسئولان را قبل از عرضه سرخابی‌ها بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تقریبا همه وعده سوددهی این دو باشگاه را داده‌ بودند اما وضعیت نماد سرخابی‌ها همانند تعریف‌ها نیست و نمی‌توان روی آن حساب چندانی باز کرد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.