کد مطلب: ۲۰۳۵۴۶

قیمت شیر خام ۲۰ درصد افزایش یافت

قیمت شیر خام 20 درصد افزایش یافت

اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش نرخ خرید شیر خام از سوی کارخانه‌های لبنی به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این امر، صنعت دامداری نابود می‌شود.

حسین نعمتی رئیس اتحادیه دامداران ایران از افزایش نرخ تمام شده شیر خام خبر داد و گفت: در روزهای اخیر، نرخ نهاده‌های تولید از قبیل یونجه 100 درصد افزایش یافت که این امر به شدت نرخ تمام شده تولید شیرخام را بالا برد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام با احتساب حداقل سود، هزار و 650 تومان اعلام کرد و افزود: اکنون کارخانه‌های لبنی حداکثر هر کیلو شیرخام با نرخ هزار و 340 تومان خریداری می‌کنند که این قیمت از نرخ مصوب هزار و 440 تومانی سه سال گذشته کمتر است.

نعمتی ادامه داد: اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش نرخ خرید شیرخام از سوی کارخانه‌های لبنی به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این امر، صنعت دامداری نابود می‌شود.

وی با انتقاد از افزایش همه ساله قیمت محصولات لبنی، بیان کرد: در چند سال اخیر، نرخ محصولات لبنی چندین بار افزایش یافت در حالیکه نرخ شیرخام با وجود آنکه ماده اولیه تولید محصولات لبنی را تشکیل می‌دهد، تنها 6 تا 7 درصد گران شد.

نعمتی تصریح کرد: با توجه به آنکه نگاه دولت بیشتر به سمت مصرف کننده است، از این رو با نوسان غیر قابل توجه شیرخام با واردات محصول، میزان عرضه را بالا می‌برد تا قیمت‌ها شکسته شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.