کد مطلب: ۵۹۳۷۵۲

افزایش نسبی قیمت طلا و سکه در بازار امروز / قیمت طلا و سکه ۱۲ آبان

افزایش نسبی قیمت طلا و سکه در بازار امروز / قیمت طلا و سکه ۱۲ آبان

اونس جهانی طلا در بازار امروز افت کرد و به ۱۷۸۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار امروز اونس جهانی طلا کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز یک میلیون و ۱۶۹ هزار تومان اعلام شد.

قیمت سکه در بازار امروز در سایت اتحادیه طلا ۱۱ میلیون و ۷۰ هزار تومان ثبت شد و در بازار آزاد حدود ۱۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قیمت خورد.

مروز قیمت نیم سکه ۲۰ هزار تومان رشد کرد و به قیمت ۶ میلیون و ۷۰ هزار تومان معامله شد.قیمت ربع سکه ۵ هزار تومان کاهش یافت و به قیمت ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان مبادله شد.

قیمت سکه گرمی نیز رشد ۲ هزار تومانی داشت و ۲ میلیون و ۲۶۹ هزار تومان شد.

55 5

ایستادگی سکه در مرز حساس

به گفته فعالان، حباب سکه در روز دوشنبه بالای ۲ درصد بود و فاصله ارزش ذاتی و بازاری فلز گران‌بهای داخلی به بالای ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید. معامله‌گران سکه انتظار داشتند که اونس طلا یا دلار نوسان افزایشی معناداری را تجربه کنند و به همین دلیل، حباب فلز گران‌بهای داخلی بالا باقی مانده بود. با این حال، حداقل تا ساعت ۳ بعدازظهر روز سه‌شنبه ‌شدت نوسانات در بازار اونس طلا و دلار بسیار محدود بود و همین موضوع موجب شد سمت و سوی انتظارات افزایشی سکه‌بازان تغییر کند.

داد و ستدهای سکه در روز سه‌‌‌شنبه همچنان مانند روزهای پیشین کم‌تقاضا و با نوسان محدود همراه بود. با این حال این فلز باارزش داخلی روز گذشته افت اندکی را تجربه کرد و در سطح ۱۱میلیون و ۸۰۵هزار تومان ایستاد و سطح حساس خود را حفظ کرد. با توجه به انتشار اخبار مثبت و منفی برجامی، سکه توانسته ثبات خود را به‌خوبی حفظ کند و مجددا از حباب خود اندکی بکاهد. به گفته عده‌‌‌ای از فعالان بازار طلا و سکه، عامل تعیین‌کننده قیمت‌ها در بازار این روزها، میزان تقاضای سرمایه‌گذاران است که به دلیل ابهامات موجود ناشی از مذاکرات و سیاستگذاری‌‌‌های اقتصادی دولت جدید کاهش یافته؛ به طوری که تاثیر عواملی همچون روند اونس طلا در بازار جهانی و نرخ ارز داخلی بر قیمت‌‌‌ سکه نسبت به تقاضا کمرنگ‌‌‌تر شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.