کد مطلب: ۵۳۶۱۷۳

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰

در بازار جهانی دیروز (یکشنبه)، انس طلا به ۱۷۷۰ دلار رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار جهانی دیروز (یکشنبه)، انس طلا به ۱۷۷۰ دلار رسید. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد یکشنبه ۱۲ اردیبهشت با ۳۲,۵۰۰ تومان کاهش، ۹۳۹,۹۰۰ معامله شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ چقدر بود؟

دنیای اتقصاد نوشت: در حالی که به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی مثبت، سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا افزایش یافته و این مساله جذابیت بازار طلا را برای سرمایه‌گذاران را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه به‌رغم کاهش هفتگی شاهد اولین رشد ماهانه در سال۲۰۲۱ بود و در قیمت ۱۷۶۹ دلار بسته شد.

قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر با رشد سود اوراق قرضه آمریکا تحت فشار قابل‌‌توجهی قرار گرفته و توان صعود به کانال ۱۸۰۰ دلار را در خود ندیده است. احساسات حاکم بر بازار طلا در روزهای اخیر کمی مبهم شده به‌طوری که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که باید به دنبال خرید طلا با قیمت‌های پایین‌تر باشند، افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمالا سبب کاهش بیشتر حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بازار طلا خواهد شد و قیمت فلز زرد را تا پایان سال میلادی باز هم کاهش خواهد یافت.

ریزش قیمتی در بازار سکه

سکه دیروز ۲۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و روی عدد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی قرار گرفت. به گفته فعالان، مهم‌ترین دلیلی که سکه را در مسیر نزولی قرار داد، ریزش دلار بود. برخی از سکه‌بازان امیدوارند که با پایان ریزش دلار و شروع افزایشی طلا در بازارهای جهانی، سکه بتواند در برابر نزول بیشتر مقاومت کند. با این حال، سکه تا‌ زمانی که زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قرار دارد، نمی‌تواند صعود معناداری را تجربه کند.

آخرین اخبار مرتبط با بازار طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.