کد مطلب: ۵۷۱۸۰۶

ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۴ مرداد

ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۴ مرداد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با افزایش قیمت همراه بودند و روند صعودی قیمت را ادامه دادند. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ امروز به یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انس جهانی طلا به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ثابت ماند و از نرخ ۱۷۷۹ دلار تغییری نکرد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز به یک میلیون و ۱۱۹ هزار تومان رسید. مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۸۴۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان اعلام شد.

طلا منتظر آمار جدید برای شکستن قیمت

تابستان امسال بازار طلا سرمایه گذاران را مدام غافلگیر کرده و در جدیدترین حرکت قیمت، این فلز ارزشمند مدت کوتاهی پس از سقوط به پایان مرز ۱۷۰۰ دلار، دوباره صعود کرد.

تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند تغییر ۱۰۰ دلاری قیمت برای فضای بازار طلا که شاهد تجدید علاقه خریداران بوده، بسیار نوسانی بوده است.

قیمت اونس طلا روز جمعه پس از این که شاخص اعتماد مصرفی دانشگاه میشیگان به ۷۰.۲ واحد سقوط کرد، بیش از ۲۵ دلار افزایش یافت. قرائت مایوس کننده این شاخص باعث ریزش دلار و افت بازده اوراق خزانه آمریکا شد که برای این فلز ارزشمند بسیار مثبت بود.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی تی دی سکیوریتز با اشاره به ریزش قیمت دلار آمریکا و افت شدید بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و ۳۰ ساله، به کیتکونیوز گفت: بازار نسبت به اقتصاد و انتشار کرونای دلتا اندکی نگران شده است.

اکنون منطقی است که فرض بگیریم بانک مرکزی آمریکا به روی آمار اقتصادکلان متمرکز شده و اعلام تعدیل برنامه های محرک مالی به اندازه ای که بسیاری از افراد انتظار داشتند، قوی نخواهد بود. میلک خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما شاهد آمار منفی هستیم و بازار به این وضعیت واکنش نشان می دهد.

اورت میلمان، کارشناسان فلزات ارزشمند شرکت گینزویل کوینز اظهار کرد: آمار تورم برای طلا مثبت بوده و نشان داده که فشار قیمت ممکن است اوج بگیرد. این به معنای آن خواهد بود که بانک مرکزی آمریکا ممکن است عجله چندانی برای مهار تورم نداشته باشد. همچنین قیمت اونس طلا در پایین ۱۸۰۰ دلار فرصت عالی ورود به بازار برای خریداران است و بر مبنای فنی، این فلز ارزشمند را کاملا جذاب می کند. بهبود سریع قیمت طلا بسیار دلگرم کننده بود. در عرض چند ساعت طلا به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار برگشت. اگر هفته جاری به بالای ۱۸۰۰ دلار صعود کند، تعجب آور نخواهد بود. من اکنون خوش بینی بیشتری دارم.

این کارشناس فلزات ارزشمند خاطرنشان کرد یک نشانه دیگر برای طلا، اوج گیری تقاضای فیزیکی در آسیاست. نشانه های کاملا مثبتی در بخش تقاضا وجود دارد. ما شاهد آن هستیم که روند فروش جواهرات و سکه طلا در هند در مسیر درستی قرار دارد. این امر تقاضا برای خرید ارزان را تقویت خواهد کرد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۶ دلار و ۴۰ سنت معادل ۱.۵ درصد افزایش یافت و در ۱۷۷۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.(منبع: سایت اتحادیه طلا تهران)

55 15

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ای بابا اگه دولت قبل بود که همه جبهه میگرفتن الان هیچکس هیچی نمیگه.قیمت همه چی داره بالا میره

    • امیر

      سلام هنوز که همه وزرای دولت قبل هستن فقط یه معاون اول عوض شده انشاالله با رفتن همه وزرای فشل وفرسوده وضعیت بهتر میشه