کد مطلب: ۵۰۷۳۳۰

کاهش ادامه‌دار سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۷ دی ۹۹ چقدر بود؟

کاهش ادامه‌دار سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۷ دی ۹۹ چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز پنج‌شنبه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان معامله شد و رکود جدیدی از خود برجا گذاشت. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۷ دی ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲۵ دی با ۴۳,۷۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: در‌حالی‌که چشم‌انداز تصویب یک بسته محرک مالی قابل‌توجه در آمریکا پس از روی کار آمدن دولت جدید سبب افزایش جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران شده و در‌حالی‌که موضع فدرال‌رزرو در حمایت از سیاست پولی انبساطی سبب تقویت قیمت‌ها شده است، اما قیمت طلا روز جمعه در بازار جهانی شاهدافت زیادی شد.

در بازار معاملات آمریکا، هر اونس طلا با تا ساعت۱۹ و۳۰دقیقه به وقت تهران به ۱۸۳۰دلار رسید؛ درحالی‌که این رقم پنج‌شنبه شب در قیمت۱۸۴۶بسته شده بود. به گفته کارشناسان، در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از تلاش برای حرکت افزایشی طلا به چشم نمی‌خورد.

احتمالا سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا بالاتر خواهد رفت و این طلا را تضعیف خواهد کرد. عده‌ای دیگر معتقدند افزایش نرخ بهره یا کاهش برنامه خرید اوراق قرضه را در کوتاه مدت به تقویت قیمت طلا کمک خواهد کرد.

تدوام کاهش سکه

هفته‌ گذشته کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا تحت‌تاثیر نرخ‌ ارز رخ داد و سکه بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت. هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید در معاملات روز پنج‌شنبه ۱۰میلیون و ۶۵۰ هزارتومان معامله شد و رکود جدیدی از خود برجا گذاشت.

وقوع اتفاقات سیاسی بین‌المللی به‌ویژه در ایالات‌متحده سبب ریزش نرخ اونس جهانی شده که این مساله نیز تاثیر مستقیمی بر روی نرخ ارز و سکه و طلا در بازارهای داخلی گذاشت و افت هفتگی سکه به ۱۰درصد رسید.

البته به نظر می‌رسد با آغاز به کار دولت بایدن، بازارهای جهانی و داخلی به این مساله واکنش نشان دهند و نرخ‌ها در بازارهای مالی تا حدودی تعدیل شود و در روزهای آینده بازار سکه و طلا نیز شاهد نوسانات بیشتر نرخ‌ها باشد.

اخبار مرتبط با طلا در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.