کد مطلب: ۴۹۲۵۲۶

افت قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۸ آبان ۹۹

افت قیمت سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 28 آبان 99

روند کاهشی در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد. از سویی نرخ ارز کاهش یافته است و از طرف دیگر قیمت طلای جهانی با افت مواجه شده است. این دو عامل توانسته بازار سکه را در فاز کاهشی ببرد. اما خرین قیمت طلا و سکه چقدر تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه‌شنبه ۲۷ آبان با 10,700 تومان کاهش، یک میلیون و 160 هزار و 300 تومان معامله شد.

در همین مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: اونس روز گذشته در بازار جهانی به فاز صعودی برگشت و با 09/ 0 درصد افزایش به رقم 3/ 1888 رسید. حد بالا و پایین قیمت روزانه این فلز ارزشمند بین دو رقم 7/ 1891 و 1886 دلار نوسان داشت، با این وصف که از 1886 دلار شروع و در ساعات میانی روز سقف 1892 دلار را لمس کرد. سپس به سرعت به همان نقطه حمایت روزانه 1886 برخورد کرد.

در نهایت نرخ اونس در واکنش به این نقطه حمایتی بالا آمد و تا ساعت18 به وقت تهران به 1888 دلار رسید. طی 30 روز گذشته اونس به میزان 7/ 10 دلار کاهش قیمت را تجربه کرده است که این موضوع بیش از هرچیزی به اخبار مثبت مربوط به آزمایش‌های موفقیت‎آمیز واکسن کرونا ارتباط دارد. تقاضای طلا در شرایط نااطمینانی که بزرگ‌ترین آن طی یک‌سال گذشته مربوط به شیوع بیماری کرونا بود، افزایش یافت و موجب شد بازدهی یک‌ساله اونس تا همین دیروز به 6/ 28 درصد برسد.

افت قیمت سکه

روند کاهشی در بازار سکه و طلا همچنان ادامه دارد. از سویی نرخ ارز کاهش یافته است و از طرف دیگر قیمت طلای جهانی با افت مواجه شده است. این دو عامل توانسته بازار سکه را در فاز کاهشی ببرد.

سکه بهار آزادی در روز گذشته 2 درصد افت قیمت را تجربه کرد و به 12 میلیون تومان رسید. نیم‌سکه نیز به 6 میلیون و 450هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش 33/ 2 درصدی داشته است. این روند در مورد ربع سکه نیز تکرار شده با کاهش 12/ 1 درصدی، به 4میلیون و 450 هزار تومان رسید.

فعالان این بازار معتقدند به دلیل آرامش در این بازار، تقاضا برای سکه کاهش یافته و همین موضوع موجب کاهش قیمت آن شده است. برخی دیگر اعلام غیر قانونی بودن معاملات فردایی و کاهش این معاملات را از دلایل کاهش نوسان در این بازار می‌دانند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی صرامی

    باسلام دولت میخاد دلار روی یازده الی یازده نیم نگه دارد یعنی به نظرمن دلار پایین میاد

  • ناشناس

    سلام دوستان هرکی یک مقدار طلا داره به هر قیمتی خریده دوست داره گرون بشه با این طرز فکرهیچ وقت به بلوغ فکری نمی رسیم وقتی که طلای تو گرون شد باید بری همه مایحتاجتو گرون بخری اونایی که دوست دارن طلاش گرون بشه خوب چه توقعی داری که همه چی ارزون بشه ممنون

    • ناشناس

      عزیز من الان طلا پایین اومد اون کاسب جنسش رو ارزون می کنه ؟؟؟؟کسی که ملک داره ملکش رو ارزونتر میده ؟؟اونی که نمایشگاه ماشین داره گاری هاشو که مفت نمی ارزن خداتومن غالب می کنه هر وقت اونا هم ارزون کردن حرفت درسته اما زهی خیالی ست باطل بلوغ فکری شما در حد یک بچه ایتدایی هم نیست..فقط زورتون به کسی که 2 تا سکه طلا داره می رسه براتون متاسفم

    • ناشناس

      متاسفم که با امثال تو شدیم 80 میلیون .لطفا تولید مثل نکن

  • ناشناس

    چیزی نفروشید نمیتونید دیگه بخرید

    • ناشناس

      آره

  • ناشناس

    سلام‌گرمی‌چند

  • باشناس

    اگه طلا میخواست ارزون بشه دولت شروع میکرد از طریق بانک سکه میفروخت

  • ناشناس

    خدا به دادمون برسه?‍♂️

  • yariyegane918

    اووف خدا کنه باز هم ارزون بشه

  • ناشناس

    خدایش طلاخیلی رفته بالا خداکنه بیادپایین
    خدایش من هم خریدم ولی دوست دارم بیادپایین چون دوست دارم همه چیزارزون بشه کاش اتفاق بیفته

  • ناشناس

    چه بگویم کع نگفتنم‌بهتراست زبان دردهان پاسبان سراست

  • رضا

    عالی بود لاعقل قیمت رابه زبان ساده وتومان بود?????