کد مطلب: ۶۱۸۲۳۴

قیمت طلا امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ثبات در بازار طلای جهانی

قیمت طلا امروز ۲۸ دی ۱۴۰۰ / ثبات در بازار طلای جهانی

قیمت اونس جهانی طلا امروز ۲۸ دی ۱۸۲۲ دلار اعلام شد. طلای ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان تعیین شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت اونس جهانی طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه با ثبات قیمت در بالاترین نرخ ۱۸۲۲ و در پایین‌ترین نرخ ۱۸۱۴ دلار اعلام شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز با کمی کاهش در بالاترین قیمت یک میلیون و ۱۸۳ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ثبت شده است.

Capture 19

اتفاق جدید چیست؟

بلومبرگ ساعاتی پیش در گزارشی خبر داد که کاهش نرخ بهره در چین عملا اتفاق افتاده و بانک مرکزی چین اولین بانک مرکزی جهان است که در سال ۲۰۲۲ نرخ بهره را کاهش می‌دهد. این اتفاق سیگنال مهمی برای بازار طلا دارد. با کاهش نرخ بهره و احتمال افزایش سیاست‌های انبساطی و رشد تورم وضعیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا قاعدتا باید بهبود پیدا کند.

طی روزهای اخیر نرخ جهانی طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار در هر اونس برگشته و اتفاق چین دومین سیگنال مثبت برای معامله‌گران طلا در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

پیش از این نیز محمد شاهرخی، کارشناس بازارهای مالی نیز در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز گفته بود: طلای داخل مثل دلار ممکن است یک روند متاثر از اخبار سیاسی داشته باشد که چندان ظرفیت رشد در آن نتوان دید اما در بازار خارجی طلا و نقره در سال ۲۰۲۲ وضعیتی بهتری خواهند داشت و به نظر می‌رسد می‌توان بخشی از پرتفوی سرمایه‌گذاری را برای این بخش لحاظ کرد.

حال در خبر بلومبرگ از اتفاق مهم در چین آمده است: بانک مرکزی چین برای اولین بار در دو سال اخیر نرخ بهره را کاهش داد تا به تقویت اقتصادی کمک کند. اقتصاد چین به دلیل رکود دارایی و شیوع مکرر ویروس، شتاب خود را از دست داده است.

با این اتفاق چین نرخ بهره خود را به میزان ۵ واحد کاهش داده و به ۳/۸ درصد رسانده است. بلومبرگ در توضیح این اتفاق نوشته است: در حالی که تورم نگرانی اصلی بانک‌های مرکزی در آمریکا و اروپا است، اقدام جدید چین به این معنی است که سیاست‌گذاران به سمت سیاست‌های انبساطی روی آورده‌اند.

کاهش نرخ بهره بخشی از تلاش‌های پکن برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی برای دومین اقتصاد بزرگ جهان است. بزرگ‌ترین چالش‌ها برای رسیدن به هدف رشد اقتصادی بیشتر، شیوع پراکنده سویه جدید کرونا یعنی ویروس Omicron و کاهش مداوم فروش ملک است که سرمایه‌گذاری مسکن را کاهش می‌دهد.

آیا این اتفاق ممکن است بازار طلا در داخل را هم تحت تاثیر قرار دهد؟ هرچند اثرگذاری نرخ دلار بر نرخ طلا در بازار داخل بیشتر به نظر می‌رسد با این حال سیگنال مهم کشور چین برای بازار جهانی طلا را نباید بی‌اثر در نظر گرفت.

آخرین اخبار از بازار طلا را در سرویس ارز و طلا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.