کد مطلب: ۵۰۹۰۶۳

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۴ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۴ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

در جریان معاملات روز پنج‌شنبه، نرخ طلا و سکه در بازار مسکوکات گرانبهای تهران افزایش یافت. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۴ بهمن ۹۹ چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۲ بهمن با ۴۲,۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۳۵ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا تحت تاثیر رشد بازده خزانه آمریکا کاهش چشمگیری یافت، اما افت دلار مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه (ساعت ۲۰ به وقت تهران)۱۸۵۳ دلارقیمت خورده بود، این در حالی است که روز پنج‌شنبه بالاتر از ۱۸۶۹ بسته شده بود.

در هفته‌های اخیر مهم‌ترین عامل کاهشی قیمت طلا و دیگر فلزات گرانبها افزایش ارزش شاخص دلار بود. کارشناسان پیش بینی می‌کنند که با بالا رفتن میزان محرک‌ها و حجم نقدینگی شاخص دلار طی ماه‌های آینده بسیار ضعیف خواهد شد که این موضوع می‌تواند به نفع طلا تمام شود. مهمترین سیاست افزایشی قیمت طلا را می‌توان بسته محرک مالی ۲ تریلیون دلاری بایدن دانست که می‌تواند با افزایش حجم نقدینگی در میان مردم قیمت طلا را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

ادامه مسیر سکه در کانال ۱۰ میلیونی

در جریان معاملات روز پنج‌شنبه، نرخ طلا و سکه در بازار مسکوکات گرانبهای تهران افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی بازار سکه و ارز را می‌توان به افزایش قدرتمند قیمت اونس طلا در بازار جهانی به محدوده ۱۸۷۰ دلاری روز چهارشنبه دانست که بر معاملات روز بعد سکه نیز اثر گذار بود.

اما دلیل دیگر افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین روز معاملاتی بازار سکه و ارز را می‌توان به افزایش نرخ ارز و بازگشت به محدوده ۲۳ هزار تومانی مرتبط دانست. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز پنجشنبه ۱۰ میلیون و ۴۲۵ تومان معامله شد که ۷۵ هزار تومان افزایش را در مقایسه با روزکاری قبل نشان می‌دهد. میزان افت سکه در هفته گذشته به ۱/ ۲ محدود شد که بهبود روند سکه را نسبت به دو هفته قبل‌تر نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.