کد مطلب: ۴۹۴۲۳۶

معامله‌گران سکه فروشنده شدند / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۵ آذر ۹۹

معامله‌گران سکه فروشنده شدند / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 5 آذر 99

دیروز سکه ۳۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 5 آذر چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۴ آذر با 49,400 تومان کاهش، یک میلیون و 63 هزار و 400 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: طلای جهانی روز گذشته با افت جدی قیمت مواجه شد و در زمان تنظیم این گزارش (ساعت 16 روز سه‌شنبه) هر اونس طلای جهانی با افت 8/ 2 درصدی، 1810 دلار دادوستد شد.

ساخت سومین واکسن رسمی کرونا از سوی شرکت آسترازنکا با همکاری دانشگاه آکسفورد و خوش‌بینی نسبت به توزیع سریع آن‌که گفته شده احتمالا از 14 دسامبر آغاز می‌شود، واکنش طلای جهانی را به دنبال داشت. ضمن اینکه آمارهای جدید نشان می‌دهد فعالیت‌های تجاری در آمریکا طی ماه نوامبر سریع‌ترین رشد را در بیش از 5 سال گذشته تجربه کرده که ناشی از سریع‌ترین افزایش میزان تولید از ماه سپتامبر تاکنون بوده است.

این دو موضوع در کنار آغاز انتقال قدرت از دونالد ترامپ به جو بایدن و انتخاب جانت یلن به‌عنوان وزیر خزانه‌داری، استقبال و امید سرمایه‌گذاران به ترمیم اقتصاد جهانی را افزایش داد.

افت 3 درصدی

بازار سکه در روز گذشته روند کاهشی روز‌های اخیر را ادامه داد. این بازار تحت تاثیر دو عامل قرار می‌گیرد. یکی از این عوامل طلای جهانی است. نرخ طلای جهانی در روز قبل به کف 4 ماهه خود رسید و 8/ 2 درصد افت داشت.

همزمان نرخ ارز در بازار‌های داخلی نیز افت کرد و به 25 هزار تومان نزدیک شد. دلار نیز 5/ 2 درصد افت قیمت را تجربه کرد در نتیجه بازار سکه تحت تاثیر این دو عامل افت زیادی داشت. سکه بهار آزادی در جریان داد و ستد‌های سه‌شنبه 3 درصد افت داشت و قیمت هر سکه به 11 میلیون و 400 هزار تومان رسید. بازار سکه نیز مانند بازار دلار روز‌های کم رمقی را تجربه می‌کند و تقاضا برای آن کاهش یافته است.با این حال به نظر می‌رسد تقاضای روند قیمت‌ها در نیم سکه و ربع سکه مشابه سکه نیست و آنها با اندکی افزایش رو به رو شده‌اند.

افت شدید قیمت دلار در روز سه‌شنبه موجب شد که بازیگران بازار سکه هم با قدرت بیشتری در موقعیت فروش قرار بگیرند. روز گذشته فلز گرانبهای داخلی ۳۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و با نزول به زیر سطح ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به بهای ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

جدا از افت دلار، فلز گرانبهای داخلی تحت فشار سقوط اونس طلا در بازارهای جهانی هم قرار داشت. در صورتی که اونس طلا به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری هم برود و دلار در روز چهارشنبه افزایش خاصی را تجربه نکند، می‌توان انتظار داشت که سکه حتی تا نزدیکی مرز ۱۱ میلیون تومانی هم افت کند. آنچه مسلم است بازیگران بازار سکه روز سه‌شنبه مقاومت زیادی کردند که قیمت دچار سقوط سنگینی نشود.

باید دید ریسک خرید سکه بازان در روز چهارشنبه جواب خواهد داد یا سکه به سطحی برخواهد گشت که در تمام طول پاییز تجربه نشده است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • پوریا

    درود
    هر روز می نویسند تعادل و ثبات در بازار و هر روز هم نوسان دارد
    از خیلی ها سوال می کنیم وضیعت چه می شود می گویند هیچ چیز مشخص نیست
    این که هیچ وقت هیچ چیزمان معلوم نیست
    تا چه وقت ادامه دارد
    ژاپن به تازگی برای سیصد سال برنامه ریزی مشخص کرد قبلا برای صد سال برنامه ریزی
    کرده بودند گفتند صد سال کم است
    ما برنامه برای فردا هم نداریم
    می خواستیم ژاپن بشویم.

    • ناشناس

      فرمودید برای فردامونم برنامه نداریم، والا قیمت همین طلا و سکه تو کشورمون ثانیه ای شده بود

    • ناشناس

      هنوزم ثانیه ایه پس الکی مالتونو مفت از دست ندید جو سازیه

    • ناشناس

      تحریم برداشته شده نه واکسن کرونا داخل کشور اومده قیمت اقلام خوراکی پایین اومده نه بیشترم شده ماشین ارزون شده خونه ارزون شده کرونا حل شده نه پس اگه پایین اومدن دلار قیمتها رو پایین نیاورده تا دلار می رفت بالا همه چی میرفت بالا اومده پایین طلا سکه اومده پایین سکه رو میخام بخوریم تو طلا میخایم بشینیم نتیجه دچار کسری شدن نوبتیم باشه طلا دلار سکه خونگی ادم عاقل نباید بفروشه

  • ناشناس

    یه بنده خدا مثلا 100 گرم تو اوج قیمت خرید کرده باشه لا اقل 60 میلیون ضرر کرده خدا رو خوش میاد چرا فقط خودتونو میبینید لااقل پایینم میارد انقد نه که طرف سکته کنه

    • بهلول

      این بنده خدا که میفرمایید اگر کارش کاسبی طلا هست که خودش خوب میدونه کی بخره و کی بفروشه که ضرر نکنه و اگر هم یه دفعه ضرر کنه سه دفعه سود میکنه و اگر هم قصدش ماهی گرفتن از آب گل آلود هست که با اجازه تون یه وقت از آب گل آلود به جای ماهی قورباغه نصیب آدم میشه

    • ناشناس

      من ک ۹۰ میلیون ضرر کردم
      سی میلیون هم تو بورس

  • ناشناس

    سلام میخواستم بپرسم به نظر اونایی که در زمینه سکه صاحب نظر هستن آیا بعد از این افت قیمت ها میشه انتظار داشت که به زودی دوباره سکه گرون بشه؟

    • ناشناس

      بله احتمالا شما سکه رو 20 و طلا رو 3 مشاهده خواهید کرد موفق و پاینده باشید ?

    • ناشناس

      مطکئنید؟

    • ناشناس

      این که میگین تا این قیمت بالابره واسه چند وقت دیگه اس به نظرتون؟

    • maryam

      اصلا نگران نباش توکلت ب خداباشه

    • ناشناس

      سلام بله حتما گرون میشه نگران نباش

  • محسن

    به نظرم که دلار و طلا ارزونترمیشه و بخصوص تا قبل انتخابات باید ارزون بشه . اول بدلیل واکسن کرونا که انشاالله میاد. دوم اینکه دولت کسری بودجه اش را از بورس و دلار تامین کرده . سوم اینکه روحانی همون هاشمیه که از بعد انتخابات میرن دنبال انتخابات بعدی و بفکر مردم نیست

  • ناشناس

    مثقال 6500 شده 4500 یعنی تو 4 گرم 2 تومن ضرر تو یه گرم 500 تومن حالا خامش پس با اجرت 700 800 ضرر کم پولیه بریه کارگر یا کارمند انصافتونو شکر

  • هلن

    بفروشیم یا نه ؟

    • ناشناس

      هر کس خودش میدونه من گرون خریدم تا به پول خودم با بیشتر از سود بانکش نرسم نمیفروشم چون ریسک کردم انتظار بازده دارم اگه مجبور شم تو بدترین شرایط میفروشم در غیر اینصورت تا به پولم نرسم هرگز من تو بدترین شرایط کارکردم و یک ریالم برام ارزش داره چون پول درآوردن برام مثل کندن زمین با ناخن بوده پس اگه دیگران بخان زحمتمو نابود کنن خودم نمیکنم بزار طلام بگنده

    • ناشناس

      یکی یه تحلیل درست بکنه… من دانشجو(منظور این که سرمایه دار نیستم) دو تا سکه گرفتم الان نزدیک ده تومن ضرر کردم. ای بابا

    • ناشناس

      سلام من امروز55گرم طلا داشتم فروختم ولی مجبوربودم شایدبفروشی به صرفه.

    • میخواستم بگم من سکه رو ۱۳۶۰۰۰۰۰تومن خرید کردم بفروشم؟لطفاراهنمایی

      سلام هلن منم یکه رو سیزده و ششصد خریدم حالا چیکتر کنم راهنمایی کنید

  • مینا

    منکه ۱۵۰‌میلیون پس انداز تو اوج قیمت گرمی ۱۵۰۰‌خریدم ی مدت ناراحت بودم بعد دیدم طلا همیشه طلاست نگهش میدارم این هم سرمایه است خو

  • ناشناس

    قیمت تعادلی کنید که خریدار قیمت بالا ضرر نکنن

  • ناشناس

    هر چی پیش آید خوش آید

  • ناشناس

    طلا همیشه طلاست من که خریدم قصد فروش هم ندارم ….