کد مطلب: ۳۵۱۹۷۶

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۳ بهمن

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 23 بهمن

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به رشد ارزش دلار در بازارهای جهانی و ثبات نسبی بهای جهانی طلا روند افزایشی خود را ادامه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز سه‌شنبه با توجه به افزایش ارزش دلار و نزدیک شدن به مذاکرات آمریکا و چین نتوانست رشد داشته باشد و در محدوده قیمت 1311 دلار در جا زد.

براساس گزارش ایسنا، کایل رودا، تحلیلگر بازار در شرکت IG Markets اظهار کرد: طلا در کوتاه مدت توسط دلار آمریکا به حاشیه رانده شده است. معامله‌گران به دلیل نگرانی‌ها نسبت به ضعف اقتصاد منطقه یورو، در حال خلاصی از هر چیزی هستند که به اروپا مربوط می‌شود و در نتیجه به خرید اوراق قرضه آمریکا پرداخته‌اند که ارزش دلار را تقویت کرده است.

زمانی که سرمایه‌گذاران اوراق قرضه آمریکا را خریداری می‌کنند، لازم است دلار هم بخرند که در نتیجه باعث می‌شود طلا به دلار، برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر شود و تقاضای خرید کمتری پیدا کند.

رودا در ادامه افزود: با این حال طلا در برابر کاهش قیمت مقاومت کرده و در محدوده ۱۳۰۵ تا ۱۳۲۰ دلار خواهد ماند زیرا سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نتیجه مذاکرات تجاری آمریکا و چین، سرنوشت تعطیلی دولت آمریکا و نشانه‌های ضعف اقتصاد چین هستند.

قرار است هفته جاری یک هیأت از مقامات آمریکایی برای ادامه مذاکرات به پکن سفر کند.

بر اساس گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرده است اگر تا اول ماه مارس، دو طرف به توافق نرسند، تعرفه روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد. تنش‌های تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان از سال گذشته بازارهای مالی را ملتهب کرده و جذابیت دلار آمریکا به‌عنوان دارایی امن را افزایش داد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۳ بهمن ۱۳۹۷)، قیمت دلار برای فروش ۱۱،۹۰۰ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۱،۷۰۰ تومان و ۱۱،۸۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۳،۷۵۰ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۳۶ تومان تعیین شد.

صرافی ملی امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۳،۶۵۰ تومان و ۱۳،۷۵۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 18:15، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 150 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 278 هزار تومان است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز یکشنبه با افزایش قیمت مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 378 هزار و 363 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 320 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 420 هزار تومان و 750 هزار تومان است.

همچنین محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره دلایل افزایش نرخ سکه در بازار امروز به خبرآنلاین گفته، با افزایش و نوسانات نرخ ارز و همچنین بالارفتن تقاضای سنتی خرید سکه در پایان سال، شاهد افزایش نرخ سکه در روزهای گذشته و امروز بوده ایم.

وی گفت:‌ بانک مرکزی مرجع اصلی توزیع سکه به بازار است که در ماه‌های گذشته محدودیت‌هایی برای واگذاری سکه وجود داشته و همچنین در کنار آن وجود سکه‌های خانگی و سبب شده تا تعادل میان عرضه و تقاضا تاحدودی برهم بخورد.

کشتی‌آرای درباره احتمال افزایش قیمت‌ها در نتیجه بالارفتن میزان تقاضا در پایان سال و آستانه نوروز بیان کرد: این مساله به صورت ۱۰۰درصد قابل پیش بینی نیست و باید منتظر روزهای آینده و میزان عرضه سکه از سوی بانک مرکزی و ورود سکه‌های خانگی به بازار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.