کد مطلب: ۳۸۳۰۴۱

طلا به گرمی ۴۲۸۹۱۹ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۳/۲۷

طلا به گرمی 428919 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/3/27

بازار طلا و سکه امروز با توجه به نوسانات بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس هر گرم طلای 18 عیار به 428 هزار و 919 تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به رشد ارزش دلار آمریکا به محدوده 1339 دلار کاهش یافت اما دوباره به رقم 1342 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، به گفته بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، بازارها به نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته‌اند و فعلاً قیمت طلا تحرک چندانی ندارد. بازارها به شدت روی کاهش نرخ‌های بهره حساب می‌کنند و ابهامات تجاری از دارایی‌های مطمئن حمایت کرده‌اند.

ابزار دیده‌بان فدرال گروه CME نشان می‌دهد انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره در نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا به ۲۱.۷ درصد در مقایسه با ۲۸.۳ درصد در روز پنج‌شنبه کاهش پیدا کرده است. با این حال احتمال تسهیل سیاست پولی آمریکا در ماه میلادی آینده همچنان ۸۵ درصد است.

به گفته تحلیلگران، با این حال عاملی که روی جذابیت طلا تأثیر منفی گذاشته، رشد ارزش دلار بوده که تحت تأثیر آمار مطلوب خرده فروشی آمریکا، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته اخیر قرار دارد.

آمار رسمی نشان داد میزان خرده‌فروشی آمریکا در ماه مه افزایش یافت و فروش برای ماه پیش از آن نیز مورد بازنگری قرار گرفت و بالاتر برآورد شد که نشان می‌دهد میزان هزینه مصرف کننده افزایش پیدا کرده و این امر می‌تواند از نگرانی‌ها نسبت به کندی شدید رشد اقتصادی در سه ماهه دوم کم کند.

در این بین دفتر نماینده تجاری آمریکا روز دوشنبه بررسی هفت روزه نظرات خرده‌فروشان، تولید کنندگان و سایر کسب و کارها درباره برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه بالاتر روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی را آغاز کرد.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مارکتس"، تنش‌های تجاری آمریکا و چین یکی از عوامل پشتیبانی‌کننده برای بازار طلا بوده و تشدید اختلافات تجاری احتمالاً تقاضا برای طلا را افزایش خواهد داد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۳/۲۷، قیمت دلار برای فروش 13,405 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13250 تومان و 13350 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 15,300 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4712 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15150 تومان و 15250 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17:50، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 550 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 675 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای سکه طرح جدید نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 428 هزار و 919 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 450 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 650 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.