کد مطلب: ۵۹۵۲۸۵

طلا گرمی یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۸/۱۷

طلا گرمی یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۸/۱۷

فلزات گران‌بهای داخلی که از آغاز معاملات هفته رشد قیمت خود را آغاز کرده بودند، امروز نیز همزمان با رشد اونس جهانی به این روند ادامه دادند. طلا گرمی که طی معاملات دیروز مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را رد کرده بود امروز به یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان در هر گرم رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی به روند صعودی خود ادامه داد و به بالاترین حد دو ماه اخیر رسید.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۱۸ دلار و ۹۹ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۲۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بانک مرکزی آمریکا پس از این که هفته گذشته نشست سیاست پولی خود را برگزار کرد، بر این دیدگاه که تورم موقتی خواهد بود و احتمالا نیازی به افزایش نرخهای بهره ندارد، پا بر جا ماند. بانک مرکزی انگلیس هم برخلاف انتظارات نرخهای بهره را بدون تغییر نگه داشت. سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا روز جمعه اعلام کردند تورم در سال آینده فروکش خواهد کرد و شرایط برای افزایش نرخهای بهره در سال ۲۰۲۲ فراهم می شود در حالی که بازارها انتظار داشتند افزایش نرخها در اکتبر انجام شود.

تحلیلگران اظهار کردند آمار اشتغال ماهانه بهتر از حد مطلوب آمریکا که روز جمعه منتشر شد، بعید است موضع موافق پایین ماندن نرخهای بهره بانک مرکزی آمریکا را تغییر دهد و بازارها اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرفی در روز چهارشنبه هستند.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت "آی جی مارکتس" در این باره گفت: آمار تورم اگر بالاتر از حد انتظارات باشد، وحشت نسبت به افزایش نرخهای بهره را ایجاد خواهد کرد اما تا زمانی که مطابق یا کمتر از حد انتظارات باشد، تصور نمی‌کنم کسی به وحشت بیافتد. اگر طلا بالای قیمت ۱۸۳۰ دلار را بشکند، می‌تواند به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار حرکت کند. با این حال احتمالا در بلندمدت روند کاهشی پیدا می‌کند زیرا بانکهای مرکزی نهایتا سیاستهای تحکیم پولی را به اجرا خواهند گذاشت تا تورم را کنترل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاستهای پولی تسهیلی که برای پشتیبانی از رشد اقتصادی در دوران پاندمی کووید ۱۹ به اجرا گذاشته شدند، باعث شدند طلا به بالاترین قیمت در بیش از دو سال اخیر صعود کند زیرا نرخهای بهره نزدیک به صفر، هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۳۵ دلار و ۹۵ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۰۴۴ دلار و ۸۹ سنت معامله شد.

قیمت دلار در بازار امروز

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۱۷ آبان ماه در صرافی ملی ۲۷۴۷۸ تومان برای فروش و ۲۶۹۳۴ تومان برای خرید اعلام شد.

همچنین دلار در بازار آزاد نیز ۲۸۰۸۸ تومان معامله شد، کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۷۹۷۰ تومان قیمت خورد. بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو امروز ۱۷ آبان ماه در صرافی ملی ۳۱۳۷۸ تومان برای فروش و ۳۰۷۵۶ تومان برای خرید اعلام شد و در بازار آزاد امروز نیز ۳۲۵۴۸ تومان معامله شد. همچنین بانک مرکزی قیمت یورو رسمی را ۴۸۵۶ تومان اعلام کرده است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

همچنین به نقل از شبکه اطلاع رسانی طلا و جواهر قیمت سکه امامی در بازار امروز ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب ۶٫۲۰۰٫۰۰۰ و ۳٫۷۰۰٫۰۰۰ تومان معامله شدند. همچنین قیمت طلا ۱۸ عیار طی معاملات امروز گرمی ۱٫۲۰۸٫۰۰۰ تومان قیمت خورد.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    طلا و دلار و ارز دیجیتال و فارکس و همه چیز داره رشد می‌کنه غیر از سهام شرکت‌های بورسی.
    جدا کشور ما برای چی بورس داره و مردم به چه امیدی بیان داخل بورس؟

  • ناشناس

    شماها بودید که می گفتید رشد شارپی بورس
    من با هشتاد میلیون وارد بورس شدم و با سی میلیون خارج شدم