کد مطلب: ۵۷۰۲۵۱

کاهش قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مرداد / کاهش نرخ انس جهانی ادامه دارد

کاهش قیمت طلا و سکه امروز ۱۸ مرداد / کاهش نرخ انس جهانی ادامه دارد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار در پی نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره در آمریکا ۴.۴ درصد ریزش کرد و به پایین‌ترین حد در بیش از چهار ماه گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سایت اتحادیه طلا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری بخشی از ریزشی که در ساعات اولیه معاملات داشت را جبران کرد و با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۸ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ساعات اولیه تا مرز ۱۶۸۴ دلار و ۳۷ سنت عقب نشینی کرده بود که پایین ترین قیمت از ۳۱ مارس بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۴ درصد کاهش، به ۱۷۳۹ دلار رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA گفت: طلا موفق نشده است دوباره به سطح ۱۷۵۰ دلار برگردد و دورنمای قیمت این فلز ارزشمند فعلا نزولی مانده است. آمار اشتغال غیرکشاورزی روز جمعه و لایحه زیرساخت آمریکا در هفته جاری احتمال تعدیل برنامه محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را قوت بخشیده اند.

آماری که روز جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد، نشان داد کارفرمایان آمریکایی در ژوییه بیشترین استخدام را در حدود یک سال اخیر داشته اند و رشد دستمزدها ادامه پیدا کرده است. آمار اخیر احتمال تعدیل زودتر از موعد تدابیر محرک مالی به اجرا درآمده در دوران پاندمی را تقویت کرده است. این آمار باعث رشد بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا شد و به جذابیت طلا به عنوان دارایی امن لطمه زد.

در این بین، شاخص دلار روز دوشنبه به بالاترین حد دو هفته اخیر صعود کرد.

قیمت طلا و سکه چقدر شد؟

انس جهانی طلا در بازار امروز به ۱۷۴۷ دلار کاهش یافت. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۸۲ هزار تومان رسید.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۷۰ هزار توامان و نیم سکه پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد. ربع سکه نیز قیمت سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان را ثبت کرد.

55 10

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    سیستم ارز و طلا ایران پست فطرته چون عکس قیمت جهانی عمل می‌کنه،قیمت طلا بیاد پایین اینها قیمت دلار میبرند بالا تا طلا ارزان نشه،،،
    درود بر فدرال رزرو

  • ناشناس

    انشاءالله‌که‌طلاهمچنان‌ارزانترشود‌وبشودمثله‌گذشته‌که‌گرمی‌صدهزارتومن‌بود‌یاکمتر‌وکسی‌عقده‌لی‌نبودقیمت‌هاروبالاببره‌انشالاقدم‌آقای‌رییسی‌خیرباشه‌وطلاوتمام‌اجناس‌ارزان‌بشه‌تااینهمه‌اعتراض‌وتنفرمردم‌بخوابه‌آمین‌

  • ناشناس

    ما که بیچاره شدیم سکه ۱۷میلیوونی خریدیم بخدا دوست دارم بمیرم راحت بشم از این زندگی

    • سید محمد حسین طباطبایی

      ???

  • ناشناس

    قیمت ارز و طلا تو ایران دست یه باند مافیایی از خودشون هست وکاری به تحولات جهانی ندارن البته با بالا رفتن انس جهانی اینا هم بالا میبرن اما پایین اومدنشون ریالی هست

  • ناشناس

    چرا هیچ کس هیچی نمیگه این تحلیگران هی میگن قیمت طلا به اونس جهانی بستگی داره پس کو اونس طلا که به پایین ترین قیمت رسیده هر بیسوادی میدونه که اینا خودسون قیمتها را بالا نگه داشته اند قمت طلا باید با توجه با اونس جهانی پانصد میشد این پولهای اضافه جیب کی میره خدا نگذره از بانیان ای گرانی.این پولهای حرام به بدترین شکل از دستتون خواهد رفت حالا فعلا بتازید تا بعد….

  • ناشناس

    قیمت سکه ۴ تا ۵ ملیونه از اون بیشتر نمی ارزه واگر راست میگید به این قیمت برسانید بعد بگین طلا ارزان شده یاقیمتش کاهش پیدا کرده ده هزارتومن کم میشه فریاد میزنند که سیر نزولی داره مردم هم فکر میکنن خیریه می رن میفروشن این به نفع طلا فروشان است اگر راست میگن به قیمت واقعی برسانند

  • ناشناس

    همچین میگن افت قیمت طلا .مگه چقدر آمده. پایین .شما مردمو چی فرض کردین .بله درست آمده پایین ولی تو ایران نه .