کد مطلب: ۶۰۱۸۷۳

قیمت طلا و سکه امروز ۸ آذر ۱۴۰۰

قیمت طلا و سکه امروز ۸ آذر ۱۴۰۰

اونس جهانی طلا در بازار امروز ۱۷۹۶ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دوشنبه ۸ آذر یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان معامله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۷۹۶ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۴ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با مقدار کمی افزایش امروز یک میلیون و ۲۷۱ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۶۵ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز افزاش داشت و به قیمت ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه نیز ا یک افزایش نسبی شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد.

قیمت ربع سکه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

15 4

طلا به کدام سو می‌رود؟‌

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی نیز شب کذشته در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز در رابطه با بازار طلا گفت: به دلیل سویه جدید کرونا بازارهای مالی روندی نزولی داشتند و انس جهانی طلا هم ریزش زیادی کرد اما به نظرم طلا روز دوشنبه با باز شدن بازارهای جهانی روندی صعودی خواهد داشت.

دنیای اقتصاد نوشت:

با توجه به تعطیلی بازار جهانی و نبود قیمت برای اونس طلا در معاملات روز یکشنبه، نوسانات سکه وابستگی زیادی به تغییرات دلار داشت. با توجه به نزدیک بودن مذاکرات هسته‌ای، نرخ دلار اندکی افزایشی شد و قیمت سکه نیز در بازار طلا تحت فشار صعودی قرار گرفت.

اما هفته منفی اونس طلا ترمز رشد فلز گرانبها را در داخل کشور کشید. به نظر می‌رسد در آستانه از سر‌گیری مذاکرات برجام و شمارش معکوس برای دور جدید مذاکرات هسته‌ای، معامله‌گران بازار سکه با احتیاط بیشتری گام برمی‌دارند و گوش به فرمان اخبار برجام هستند تا وارد فاز صعودی یا نزولی شوند.

از طرفی شروع معاملات طلا در بازار جهانی نیز مدنظر است؛ زیرا این فلز گرانبها در هراس از نوع جدید کرونا افزایش خواهد یافت. بر همین اساس هر قطعه سکه امامی در دادو ستد‌های روز گذشته به سطح ۱۲میلیون و ۶۲۰ هزارتومان صعود کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.