کد مطلب: ۵۰۵۲۷۶

ریزش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۲۰

ریزش قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۲۰

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و ۷۱ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به دنبال چشم‌انداز انتقال قدرت آرام در آمریکا، قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی بیش از ۴ درصد کاهش یافت؛ نقره نیز نزدیک به ۱۰ درصد کاهش ارزش را ثبت کرد.

به گزارش فارس، هر اونس طلا با ۶۴٫۹۴ دلار کاهش ۱۸۴۹٫۰۱ دلار فروخته شد. عملکرد طلا طی هفته، بدترین عملکرد از ماه نوامبر به شمار می‌رود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: « طلا برای بسیاری از سرمایه‌گذاران یک تغییر بزرگ اساسی داشته و آنها شروع به کنار گذاشتن تجارت امن خود کرده‌اند.»

«شما احتمالا شاهد جریان قوی ورود سرمایه به بازار اوراق قرضه خواهید بود و این امر بخشی از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاری را کم خواهد کرد.»

کنترل سنای آمریکا به دست دموکرات‌ها، احتمال اجرای محرک‌های مالی بیشتر را افزایش داده و ارزش اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا را به بالاترین رقم از ماه مارس رسانده است.

جفری سیکا، تحلیلگر بازار گفت: «از زمانی‌که ترامپ با انتقال منظم قدرت موافقت کرده است «مقداری برداشت سود» صورت گرفته است.»

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۰ دی ساعت ۱۹، با ۶۸۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۴،۸۶۸ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۸۷۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه ۲۰ دی ساعت ۱۹، با ۱،۰۲۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۰،۵۲۱ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۲۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۳۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۷۹۸ تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و ۷۱ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارگر خدا

    مطابق ماده ۲ قانون کار، کارگر از لحاظ این قانون کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا به درخواست کارفرما کار می‌کند.
    پس مهندسین عزیزی که ای بسا با مدرک دکترا مشغول کار هستید شما هم طبق این قانون کارگر محسوب میشوید
    بیایید امسال با مطالبه ملی نگذاریم در هنگام تعیین دستمزد ۱۴۰۰ ،حق کارگران ضایع شود