کد مطلب: ۵۰۱۳۳۰

وضعیت بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۴

وضعیت بازار طلا و سکه در آخرین روز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/10/4

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و 999 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس با 5.8 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1878.6 دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1837.9 و در بیشترین زمان 1880.2 دلار معامله شد.

به گزارش فارس، قیمت طلا امروز نسبت به یک ماه گذشته 68 و نسبت به یک سال گذشته 377 دلار افزایش داشت.

در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره رشد 28 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 25.8 دلار به فروش رفت. فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش‌هایی به ترتیب 9 و 4 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز، نوشت: افزایش امروز قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر تضعیف ارزش دلار در بازارهای جهانی بود. امروز ارزش دلار کاهش یافت اما ارزش ارزهایی مانند پوند و یورو تحت امیدواری به مبادلات برگزیت رشد بیشتری داشت.

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال پیش‌بینی شده است که قیمت طلا در محدوده 1888 دلار در هر اونس به مقاومت برخورد کند.

در این میان برخی گمانه‌زنی‌ها برای افزایش محرک‌های اقتصادی آ‌مریکا برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد.

مارگارت یانگ، تحلیل‌گر دیلی فکس، می‌گوید: «قیمت طلا افزایش‌های میان مدت خود را تحت تاثیرتضعیف دلار و نیز مانع ویروس کرونا در بهبود وضعیت اقتصادی را تجربه می‌کند، به طوری که کشور را مجبور به اعطای محرک‌های اقتصادی بیشتر کرده است.»

در این میان بهبود اوضاع ارزهای یورو و پوند به تحت فشار قرار دادن ارز دلار و کاهش ارزش آن انجامیده است.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌پنج‌شنبه 4 دی ساعت 19، با 261 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 25،777 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 860 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 860 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 4 دی ساعت 19، با 573 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 31،394 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 560 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 560 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 500 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 999 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 153 هزار و 900 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 315 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 280 هزار تومان و دو میلیون و 360 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.