کد مطلب: ۶۱۲۷۸۹

سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۲

سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد/ قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۰/۱۲

طی معاملات امروز در بازار داخلی قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شد و در پی آن قیمت سکه طرح قدیم نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سایت طلا، در آخرین روز های سال ۲۰۲۱ میلادی طلا توانست اوج گیری جدیدی را از خود نشان داده و قیمت آن تا عدد ۱۸۳۰ دلار رشد کرد که بالاترین قیمت آن طی بیش از یک ماه اخیر است.

افزایش موارد ابتلا به سویه جدید ویروس کرونا و نگرانی های حاصل از تاثیرات ان بر روی اقتصاد، مهم ترین عامل افزایش قیمت طلا در روز های گذشته بود.

علاوه بر این مورد، حرکت منفی بازار های سهام و همچنین بازار اوراق قرضه برای طلا بسیار مناسب بوده است. کاهش ریسک پذیری در بازار باعث شده تا سرمایه گزاران تمایل بیشتری به دارایی امن طلا از خود نشان دهند.

با این حال عوامل بسیار زیادی در بازار وجود دارد که می تواند باعث کاهش قیمت طلا در سال ۲۰۲۲ شود. مهم ترین عاملی که بر روی قیمت طلا فشار ایجاد می کند سیاست های انقباضی فدرال رزرو و دیگر بانک های مرکزی بزرگ در جهان است.

قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ شاهد ۴ درصد کاهش قیمت بوده است بدین معنا که در ابتدای سال در عدد ۱۸۹۰ دلار باز شده و در انتهای سال کمی بالاتر از ۱۸۰۰ دلار بسته شد.

طبق نظرسنجی که رویترز برگزار کرد و از سرمایه گزاران بازار طلا خواست که آینده قیمت طلا را پیش بینی کنند، قیمت طلا در سال آینده به شکل میانگین در عدد ۱۷۵۰ دلار خواهد بود.

حال در صورتی که طلا سال ۲۰۲۲ را در این عدد ببندد بازار شاهد یک افت ۴ درصدی دیگر در قیمت طلا خواهد بود که عامل آن را می توان بهبود اقتصاد، افزایش بازده و قوی تر شدن دلار آمریکا دانست.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۱ دی تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۳۹۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۳۹۵ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۸۵۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۷۷۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۰ هزار و ۵۷۵ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۹ هزار و ۹۷۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۳ میلیون تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار و ۲۹۶ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • احسان

    غصه نخور فردا با حمایت جناب صالح آبادی و خاندوزی قیمت سکه افزایش خواهد یافت و مشکل ضرر و دلالهای بازار حل میشود