کد مطلب: ۵۷۹۶۵۴

قیمت سکه طرح جدید به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۲

قیمت سکه طرح جدید به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگشت / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲۲

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران محتاط منتظر انتشار آمار اقتصادی آمریکا بودند، اندکی افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۹۱ دلار و یک سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۲.۱ درصد کاهش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۹۱ دلار و ۹۰ سنت ایستاد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکت در این باره گفت: این باور وجود دارد که اگر تورم از کنترل خارج شود، بانک مرکزی آمریکا باید آن را مهار کند و این به معنای تعدیل سریع برنامه‌های محرک مالی و افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره خواهد بود. این موضوع برای طلا خوب نخواهد بود. وی در ادامه افزود: طلا در محدوده بین ۱۷۶۰ و ۱۸۳۰ دلار قرار دارد و این محدوده منعکس کننده بلاتکلیفی کلی است که در حال حاضر درباره وضعیت کرونا، انتظارات تورمی و سیاست پولی وجود دارد.

آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد قیمت تولیدکننده آمریکا در اوت رشد قوی داشت و بزرگترین رشد سالانه در حدود ۱۱ سال اخیر را به ثبت رساند. این آمار باعث بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا شد و طلا برای کل هفته ۲.۱ درصد کاهش ثبت کرد. بازده بالاتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد و جذابیت سرمایه‌گذاری در آن را کمتر می‌کند.

شاخص دلار در معاملات آسیایی اندکی رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر ساخت.

همه نگاه‌ها به شاخص قیمت مصرف کننده در اوت دوخته شده که قرار است روز سه‌شنبه منتشر شود و احتمالا نشان دهد تورم مبنا اندکی کاهش پیدا کرده و به ۴.۲ درصد رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رییس بانک فدرال رزرو کلیولند روز جمعه با بیان اینکه ترجیح می‌دهد بانک مرکزی تعدیل خرید اوراق قرضه را امسال آغاز کند، به جمع سیاستگذارانی پیوست که دیدگاه مشابهی دارند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۹۵۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۱۴۴ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۳ دلار و ۷۱ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۲ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۷ هزار و ۳۰۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۴۴۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۵ هزار و ۹۱۷ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز کاهش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۴۳۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۴۸۸ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۸۶۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.