کد مطلب: ۵۸۸۰۶۴

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۲۴ مهر + پیش‌بینی قیمت طلا

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز 24 مهر + پیش‌بینی قیمت طلا

سکه روز پنج‌شنبه نه تنها افت قیمتی را تجربه نکرد، بلکه توانست با ۱۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برسد. بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در آخرین روز هفته، دلار و سکه در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. روز پنج‌شنبه دلار ۱۳۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۲۷ هزار و ۷۰ تومان رسید. معامله‌گران در آن مقطع زمانی به دلیل سفر یکی از مقام‌های اتحادیه اروپا به ایران، ترجیح دادند که در خرید ارز احتیاط کنند.

در حالی که انتظار می‌رفت با افت قیمت دلار، سکه امامی در جاده کاهشی قرار بگیرد، اوضاع متفاوتی بر بازار فلز گران‌بهای داخلی حاکم شد. سکه روز پنج‌شنبه نه تنها افت قیمتی را تجربه نکرد، بلکه توانست با ۱۰ هزار تومان رشد به بهای ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان برسد. بر اساس صحبت‌های فعالان، به نظر می‌رسد عامل اصلی رشد قیمت سکه، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بوده است. اونس طلا در مقاطعی از بیست و دومین روز مهرماه حتی توانست مرز هزار و ۸۰۰ دلاری را لمس کند. این اتفاق در حالی افتاد که در ابتدای هفته بازارهای جهانی، اونس عمدتا در محدوده هزار و ۷۵۰ دلار حرکت می‌کرد و عصر دیروز نیز تاسطح ۱۷۶۸ دلار برای هر اونس کاهش داشت.

برخی فعالان انتظار دارند که در روز شنبه‌، اسکناس آمریکایی کمی از کف ۲۷ هزار تومانی فاصله بگیرد و این اتفاق موجب شود که فلز گران‌بهای داخلی نیز تا محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رشد کند.

حدود دو هفته به مذاکرات هسته‌ای باقی مانده اما نوسان بازار ارز و انس جهانی قیمت طلا را در روز چهارشنبه اندکی گران کرد.

هر چند انتظار می‌رفت با نزدیک شدن به زمان مذاکرات هسته‌ای، معامله‌گران محتاط شوند اما در بازار ایران به دلیل افزایش قیمت انس جهانی و دلار ، تقاضا برای خرید طلا زیاد شد. همین مساله قیمت طلا را دست خوش تغییر کرد.

بازگشت سرمایه‌گذاران به بازار طلا

حالا سرمایه‌گذارانی که از بازار طلا عقب‌نشینی کرده بودند دوباره به سمت این بازار بازگشته‌اند.

سایت اتحادیه طلا هم علت افزایش قیمت طلا در بازار ایران را افزایش انس جهانی عنوان کرده و نوشته است: « قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی عقب نشینی دلار، اندکی افزایش یافت.»

حالا فروشندگان طلا می‌گویند با تمام شدن ماه صفر بازار طلا اندکی رونق گرفته است اما آیا با رونق بازار، طلا در هفته پایانی مهر گران می‌شود؟

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران احتمال دارد با نوسان اندک قیمت دلار و انس جهانی و همچنین افزایش تقاضا طلا گران می‌شود. هر چند که افزایش نوسان قیمت طلا دیگر مثل سال‌های گذشته آزاردهنده نیست.

تحرکات بازیگران در معاملات پشت خطی

دیروز در بازار پشت خطی دلار و سکه، ‌اوضاع تا بعدازظهر به کام خریداران بود. بر اساس صحبت‌های فعالان، اسکناس آمریکایی دیروز در اتاق‌های معاملاتی در مقاطعی در محدوده ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که اختلاف معناداری با روز پنج‌شنبه داشت. افزایش قیمت دلار در بازار پشت خطی موجب شده است که برخی فعالان انتظار رشد اسکناس آمریکایی در روز شنبه را داشته باشند.

به گفته بازیگران ارزی، دلیل رشد دلار در معاملات پشت خطی، خبرهایی بود که درباره نتیجه سفر یک مقام اروپایی به ایران منتشر شد. پایگاه نشنال گزارش داده ایران و کشورهای اتحادیه اروپا بر سر زمان آغاز مذاکرات وین درباره برجام اختلاف نظر داشتند. این پایگاه نوشته مقام‌های ایران و اتحادیه اروپا بعد از دیدار در تهران نتوانسته‌اند بر سر چارچوب زمانی برای آغاز مجدد مذاکرات وین به توافق برسند، اما دو طرف طی روزهای آتی برای رایزنی‌های بیشتر در بروکسل با هم دیدار خواهند کرد.

در این میان، برخی از معامله‌گران نیز باور دارند که ادامه تضعیف ارزش لیر در برابر دلار موجب شده است که قیمت اسکناس آمریکایی در بازار داخلی بیشتر شود. از نگاه این دسته از معامله‌گران، با تقویت ارزش دلار در بازار همسایه، احتمال خروج ارز از ایران به سوی ترکیه بیشتر می‌شود و همین عامل از لحاظ انتظاری، فضای بازار پشت خطی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که برخی از معامله‌گران انتظار دارند قیمت دلار در ابتدای هفته در مسیر افزایشی حرکت کند، گروه دیگری معتقدند که بازارساز با عرضه ارز مانع از رشد قیمت دلار خواهد شد. از نگاه آنها، ‌در هفته گذشته نیز یکی از مهم‌ترین عواملی که مانع از رشد قیمت اسکناس آمریکایی شد، عرضه بازارساز بود. اقتصاد‌نیوز گزارش داده است که در هفته گذشته، عرضه دلار ۷۳ درصد رشد کرد و چهارمین هفته پرتزریق سال برای دلار رقم خورد. در صورتی که امروز بازارساز مانع از افزایش قیمت دلار شود، احتمال برگشت سکه به محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز دشوار خواهد شد.

آخرین اخبار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باسلام چرا طلافروشان قیمت هر گرم طلا رو تو فاکتور بیشتر مینویسن