کد مطلب: ۵۹۸۱۸۵

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز ۲۷ آبان

پیش‌بینی حرکت اونس جهانی طلا / تاثیر نوسان اونس در بازار سکه چیست؟

پیش‌بینی حرکت اونس جهانی طلا / تاثیر نوسان اونس در بازار سکه چیست؟

در پی رشد قیمت دلار و اونس جهانی، قیمت طلا و سکه داخلی نیز اعلام شد و به این ترتیب ربع سکه و طلا ۱۸ عیار طی معاملات دیروز اندکی ارزان شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش پیدا کرد اما تحت تاثیر قوی شدن ارزش دلار، در رکورد پایین اخیرش ایستاد.

هارشال باروت، مشاور تحقیقات ارشد منطقه جنوب آسیا در شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: فضای کلان همچنان از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند زیرا تورم همچنان بالا مانده است اما تداوم قوت دلار، روند صعودی طلا را محدود کرده است.

دلار نزدیک به بالاترین حد ۱۶ ماه اخیر ایستاد و از آماری که نشان داد خرده فروشی آمریکا در اکتبر افزایش داشته است، حمایت پیدا کرد. دلار قویتر از خرید طلا، ارزهای دیگر را گران میکند.

این گزارش نشان داد تورم بالا، هنوز به قدرت خرید لطمه نزده است هر چند که نگرانی‌ها نسبت به هزینه‌های رو به رشد باعث افت اعتماد مصرفی به پایین‌ترین رکورد ۱۰ ساله در اوایل نوامبر شد.

بر اساس گزارش رویترز، باروت خاطرنشان کرد هر چه آمار اقتصادی مثبت‌تری منتشر شود، احتمال افزایش سریع‌تر نرخ‌های بهره قوت می‌گیرد. وی افزود: موضع بانک مرکزی اروپا که همچنان موافق نرخ‌های بهره اندک است هم از ارزش دلار پشتیبانی کرده و به موانع صعود طلا افزوده است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۴۹ دلار را مجددا تست کند. اگر پایین این سطح شکسته شود، طلا ممکن است تا سطح ۱۸۳۱ دلار عقب نشینی کند.(ایسنا)

صعود کم رنگ سکه

با وجود نوسانات کاهشی قیمت طلا در بازار جهانی، بهای سکه، صعود کمی به خود دید. این افزایش قیمت ناشی از واکنش بازار طلا به نوسان قیمت دلار بود.

در روزهای اخیر، سکه امامی از طرف دلار حمایت‌های صعودی دریافت کرد و در عین حال، اونس طلا هدایت‌گر فلز گرانبهای داخلی به سوی محدوده‌های قیمتی پایین‌تر بود. حفظ حمایت ۲۸‌ هزار و ۲۰۰ تومانی و قرار گرفتن دلار در جاده افزایشی موجب شد انتظارات صعودی در بازار سکه برجسته شود.

با این حال، نوسانات اونس طلا زمینه‌ساز شکل‌گیری انتظارات کاهشی در بازار سکه خواهد شد. هر قطعه سکه امامی روز گذشته در گیرودار دو محرک خود به سطح ۱۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد، در صورت کاهش دلار نیز، سکه سطح حمایتی ۱۲میلیون و ۲۰۰‌ هزار تومانی خود را حفظ کند.

مسیر حرکت اونس جهانی

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی افزایش پیدا کرد، اما تحت‌تاثیر قوی‌شدن ارزش دلار، پایین‌تر از رکورد اخیر خود ایستاد. بهای اونس طلا (ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته) به ۱۸۶۷ دلار رسید، در حالی که در معاملات روز سه‌شنبه در دامنه منفی و در سطح ۱۸۵۴ دلار بسته شده بود.

به گفته کارشناسان، فضای کلان همچنان از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند؛ زیرا تورم همچنان بالا مانده، اما تداوم قوت دلار، روند صعودی طلا را محدود کرده است. از طرف دیگر، دلار در نزدیکی بالاترین حد یک‌سال اخیر ایستاد و از آماری که نشان‌دهنده افزایش خرده‌فروشی آمریکا در ماه اکتبر بود، حمایت کرد.

این گزارش نشان داد، تورم بالا هنوز به قدرت خرید لطمه نزده است؛ هرچند نگرانی‌ها نسبت به هزینه‌های رو به رشد باعث افت اعتماد مصرف‌کنندگان شده است.(دنیای اقتصاد)

همچنین اقتصادنیوز نوشت: قیمت طلای جهانی روز گذشته رقم‌هایی بالای ۱۸۷۵ دلار را به ثبت رساند، اما در ادامه افت کرد. در پایان معاملات دیروز روی ۱۸۵۰ دلار قرار گرفت. قیمت طلا روز گذشته مرز ۱۸۵۰ دلار را از دست نداد و در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه ظهر امروز به وقت ایران توانسته بود، فاصله خود را با این مرز قدری زیاد کند و روی ۱۸۵۹ دلار قرار گیرد. علت نوسانات منفی قیمت طلا گزارش‌های امیدوارکننده در مورد رشد خدمات خرده‌فروشی و مواد غذایی و تقویت شاخص دلار عنوان می‌شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.