کد مطلب: ۴۶۴۹۸۰

قیمت طلا ۵ مرداد ۹۹ چه چشم‌اندازی دارد؟

قیمت طلا 5 مرداد 99 چه چشم‌اندازی دارد؟

آخرین قیمت طلا پیش از شروع بازار یکشنبه، 5 مرداد ماه چقدر بوده است؟ در بازار امروز چه چشم‌اندازی برای فعالان بازار طلا وجود دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ،همسو با رشد قیمتی دلار در روز گذشته، سکه تمام بهار آزادی از چند محدوده قیمتی مهم گذشت و در نهایت پشت مرز ۱۱ میلیون تومانی روی عدد ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار گرفت. این قیمت حدود ۸/ ۵ درصد از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بیشتر بود.

رشد بیشتر در مقایسه با افزایش قیمت حدودا ۴ درصدی دلار را می‌توان با مرزشکنی طلا در بازارهای جهانی تبیین کرد. طلا روز جمعه بالای مرز مهم هزار و ۹۰۰ دلاری قرار گرفت و همین موضوع انگیزه بازیگران داخلی برای خرید سکه و طلا را برای ورود به بازار افزایش داد.

گرم طلای ۱۸ عیار نیز تحت تاثیر چنین رشدی، کانال یک میلیون تومانی را پس گرفت. روز شنبه طلای ۱۸ عیار شاهد افزایش ۵۶ هزار تومانی و قرار گرفتن بر محدوده یک میلیون و ۱۰ هزار تومانی بود.

دنیای اقتصاد ضمن روایت وضعیت بازار طلا در روز گذشته، درباره بازار سکه نیز نوشته است: سکه با جهش 8/ 5 درصدی در معاملات شنبه تقریبا کل زیان هفته قبل را جبران کرد. سوخت این جهش از دو جا تامین شد؛ از یک طرف افزایش قابل ملاحظه نرخ داخلی دلار و از سوی دیگر، صعود طلای جهانی.

همین دو عامل سبب شد بهای هر سکه طرح جدید در بازار تهران جهش 600 هزار تومانی را ثبت کند و در سطح 10 میلیون و 900 هزار تومانی مستقر شود. ورود طلای جهانی به کانال هزار و 900 دلار امید به پیشروی قیمت داخلی این فلز گرانبها را افزایش داده است. البته دیروز اوراق سکه به دلیل محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمت در سطح 10 میلیون و 480 هزار تومان با صف‌های طولانی خرید به کار خود پایان داد. به این ترتیب، در کمتر از یک هفته بار دیگر سکه بازار از سکه بورسی سبقت گرفت.

آخرین وضعیت بازار طلای جهانی

اونس طلای جهانی پس از 9 سال در هفته قبل قدم در کانال هزار و 900 دلار گذاشت. عملکرد ضعیف در بخش اشتغال و تولید و گسترش شیوع کرونا و رکوردهای جدید مرگ و میر در آمریکا همراه با شعله‌ور شدن آتش اختلافات دیپلماتیک میان چین و ایالات متحده شاخص دلار را تا کف دو ساله پایین کشید و طلا را به بالاتر از اوج 9 ساله برد. فعالان بازارها به دلایل زیر انتظار رشد بیشتر طلا در هفته پیش رو را دارند.

علاوه بر پایان مهلت بیمه بیکاری 20 میلیون آمریکایی در هفته پیش رو، تحلیلگران انتظار سقوط 34 درصدی GDP بزرگ‌ترین کشور دنیا در سه ماه دوم را دارند. در کنار این، نشست فدرال رزرو و انتظار پاسخ پولی بانک مرکزی آمریکا با توجه به وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور از جمله عوامل محرک طلا در این هفته به شمار می‌روند.

برای آینده قیمت دلار نیز می‌توانید گزارش بررسی احتمال «سقوط قیمت ارز» را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    انس تا اخر اگوست میشه ۲۰۰۰ دلار.
    یعنی حدودا ۵۰ هزار تومن رو هر گرم طلای ۱۸ میره حدودا اگر دلار بالاتر بره هم که تا ۱۰۰ هزار تومن هم میشه حساب کرد روش

    • ناشناس

      اخر هویج اگر دلار پایین بیاد که طلای ۱۸ عیار هم قیمتش پایین میاد چندتا کلمه اگوست و اونس یاد گرفتی معلم بازی درنیار اولا قیمت دلار در روزهای اتی ریزشی میشه وقیمت طلا هم به تبع اون پایین میاد ثانیا اونس جهانی هر روز یک یا دو دلر بالا میره نه دریک زوز صد دلار

  • ناشناس

    سلام به نظرشماطلاسقوط میکند یاصعود