کد مطلب: ۴۶۵۲۶۷

اولین قیمت طلا ۶ مرداد ۹۹ چقدر خواهد بود؟ / سکه چه روندی دارد؟

اولین قیمت طلا 6 مرداد 99 چقدر خواهد بود؟ / سکه چه روندی دارد؟

بازار طلا با چه قیمتی کار خود را در امروز آغار می‌کند و چه سیگنال‌هایی برای آینده این بازار قابل مشاهده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۵ مرداد ماه با 24 هزار تومان کاهش به یک میلیون و 17 هزار تومان رسید.

اما وضعیت در بازار سکه چطور است؟

در این مورد دنیای اقتصاد روایت کرده است: در روز پرنوسان دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در ابتدای روز از کانال ۱۱ میلیون تومانی عبور کرد و به سطح مقاومتی مهم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نزدیک شد. با این حال، در ادامه روز هم زمان با ریزش دلار، سکه نیز به کانال ۱۰ میلیونی بازگشت و روی عدد ۱۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

حفظ شکاف قیمتی در بازارهای سکه

این روزنامه در گزارشی دیگر نوشته است: بازار سکه هم روز گذشته به همراه نرخ دلار در بازار آزاد روند پرنوسانی را تجربه کرد و منتظر رکوردشکنی طلای جهانی در هفته پیش رو ماند. بهای هر سکه طرح جدید که روز گذشته تا سطح بی‌سابقه 11 میلیون و 400 هزار تومانی پیش رفته بود، ساعت 16 توام با تعدیل نوسان دلار، عقب‌نشینی کرد و به سطح 10 میلیون و 950 تومانی رسید تا سطح رشد قیمت در این بازار به عدد 50 هزار تومان محدود شود.

با این رشد، فاصله بین سکه بازار یا فیزیکی با سکه بورس کالا حفظ شد. طی روز گذشته، اوراق سکه در بورس کالا در اثر محدودیت یک درصدی دامنه نوسان و جاماندن از قیمت سکه فیزیکی با تشدید تقاضا مواجه شدند. دیروز بیش از 6 هزار میلیارد تومان نقدینگی در صف، امکان خرید اوراق گواهی سکه در بورس کالا را نیافت.

اونس در انتظار رکورد جدید

طلای جهانی که هفته قبل پس از حدود 9 سال قدم در کانال 1900 دلاری گذاشت، در هفته پیش رو به ثبت رکورد جدید می‌اندیشد. اوج‌گیری تنش‌های دیپلماتیک بین آمریکا و چین، تنزل ارزش دلار به کمترین سطح طی دو سال اخیر، افزایش بدهی‌های جهانی با خلق قابل‌ملاحظه پول، کاهش بی‌سابقه نرخ بهره اوراق قرضه، نرخ بالای شیوع کرونا به رغم اخبار مثبت از تولید واکسن و انتظار سقوط 34 درصدی اقتصاد آمریکا در سه‌ماه دوم همگی محرک طلا قلمداد می‌شوند.

فعالان بازار جهانی معتقدند برای هیچ‌یک از بحران‌های فوق نمی‌توان راه‌حل سریعی پیدا کرد و در نتیجه، طلا محکوم به رشد و جابه‌جایی رکورد 1921 دلاری در سپتامبر 2011 و حرکت به سمت 2000 دلار است. رای 79 درصدی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای شرکت‌کننده در نظرسنجی هفتگی کیتکو به صعود طلا هم نتیجه تاثیر هماهنگ عوامل فوق بر اونس ارزیابی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زیبا

    من یه دخترم….
    نه مردم ولی خداییش چرا یه فکری به حال این مردایی که دارن ماهی یه سکه مهریه میدن نمیکنید
    واقعا خدارا خوش میاد

    • ناشناس

      بالاخره دختری یامردی تکلیفت روشن نیست ها

    • ناشناس

      من ۶ماه یک سکه میدم بقران پیر شدم ازدست قیمت ها درامدپایین تورم بالا تو ایران کار میکنیم تو کانادا خرج میشه انگار

    • ناشناس

      نمیدونم چی بگم ولی میدونم بهترین راه مردنه

    • ناشناس

      خدا بهت کمکم کنه

    • R.

      بله متاسفانه قیمت دلار و سکه گرون میشه چون تر و خشک با هم میسوزه بخاطر سود جویی بعضی ها همه با هم میسوزیم.وقتی طلا یا دلار یکم بالا پایین میشه همه صف میکشیم بنزین گرون میشه همه صف میکشیم مرغ گوشت و……………..خیلی راحت اجازه میدیم با احساسمون بازی کنن موقعه رای گیری با چندتا حرف پوچ……حالا شما بگید از این همه مردم ساده که فقط دهن بین هستن چطور میشه زندگی کرد

    • Zahra

      جدا نمیشدین

    • ناشناس

      خدا بزرگه

    • ناشناس

      موقعی که زبون خودتون وخانواده تون رو یه زن بیچاره درازه باید فکر این روزا میکردید

  • زیبا

    یه فکری به حال اونایی ماهی یه سکه میدن کنید من یه دخترم دلم برای اونا میسوزه

  • ناشناس

    بله چراریس جمهوریک به حال فقیرفقراکنید

  • ناشناس

    چون نداری و بیکاری نکشیدن چون دخلشون با خرجشون که هیییچ با تمام تفریحات و امکاناتشونو تامین آینده نسل های بعدشون جوره ولی ما هیچ ما در حسرت یه دوچرخه برای بچه هامون که وقتی میگه مامان دوچرخم دیگه برام کوچیه زانوم به دسته اش گیر میکنه و روم نمیشه با این برم بیرون میمونم چی بگم بهش،،، بعد وقتی میگه یه خواهر یا داداش میخوام چطوری بگم نمیتونیم از پسش بربیایم وقتی تورو به سختی تامین میکنیم و نمیدونم آینده تو چی میشه تو این مملکت بعد چطوری یکی دیگه بیاریم با این هزینه های سرسام آور و بیکاری و تورم ….

  • ناشناس

    نوشتیم براتون پخش نکردین

  • مریم

    والا همش دست خودشونه اینا میگن اونس جهانی ولی همیشه قیمت طلارو حداقل ۲۰۰تومن از اونس جهانی بالاتر میزنن

  • ناشناس

    خدایش تکلیفمون چی میشه مونیدیم بخریم نخریم بفروشیم چیکار کنیم واقعا این وضعیت تا کی ادامه داره

  • سینا

    من پول کافی ندارم طلا بگیرم زنم نمیدن?