کد مطلب: ۴۱۳۳۳۹

گفتگوی تجارت‌نیوز با دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک:

چرا لباس مجلسی در بازار گران است؟ / عرضه لباس مجلسی ۲۰ میلیون تومانی!

چرا لباس مجلسی در بازار گران است؟ / عرضه لباس مجلسی 20 میلیون تومانی!

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک می‌گوید: به نظر می‌رسد قیمت لباس مجلسی 20 میلیون تومانی نوعی بازار گرمی و نوبر است. البته منکر البسه لاکچری با قیمت‌های نجومی نیستیم اما بستگی دارد که قیمت لباس 10 تا 20 میلیون تومانی به چه شیوه‌ای عرضه ‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق گفته برخی فعالان بازار بعد از پایان ماه محرم و صفر بازار تولیدکنندگان پوشاک و لباس مجلسی داغ و قیمت‌ها هم پرنوسان شدند. کافی است سری به برخی پاساژها و مزون‌های شهر بزنیم قیمت لباس‌های مجلسی حداقل از دو میلیون تومان شروع و به قیمت‌های 20 تا 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

در همین حال، دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لباس‌های مجلسی در بازار نجومی شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لباس به شاخص‌های متعددی بستگی دارد. خط تولید زنجیره پوشاک از رنگ‌رزی، چاپ، طراحی، نوع پارچه و برندینگ مربوط می‌شود. حال علاوه بر اینکه تامین مواد اولیه و نوع ماشین آلات جدای مباحث مطرح شده بالاست اما این دو مقوله نیز در قیمت تمام شده تولید اثرگذار است.

سعید قدیری در ادامه افزود: متاسفانه با توجه به تشدید تحریم‌ها صنعتگران در تهیه و تامین پارچه و مواد اولیه لباس مجلسی با مشکلات متعددی رو به رو شدند؛ چرا که نحوه تهیه مواد اولیه و نوع پارچه در لباس مجلسی وارداتی است که با قیمت دلار 11 تا 12 هزار تومانی و اعمال تعرفه بر این نوع پارچه‌ها صرفه اقتصادی را از دست داده است. همچنین واردات پارچه‌های مجلسی نیز سخت‌تر از گذشته شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر قیمت واردات پارچه‌های مجلسی از 10 دلار تا 50 دلار می‌رسد که با هزینه حمل و نقل قیمت تمام شده لباس مجلسی را افزایش می‌دهد.
قدیری در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لباس مجلسی 20 میلیون تومانی واقعی است؟ پاسخ داد: به نظر می‌رسد قیمت لباس مجلسی 20 میلیون تومانی نوعی بازار گرمی و نوبر است. البته منکر البسه لاکچری با قیمت‌های نجومی نیستیم اما بستگی دارد که قیمت لباس 10 تا 20 میلیون تومانی به چه شیوه‌ای عرضه ‌شود.

این تولیدکننده اظهار کرد: برخی لباس‌های مجلسی هستند که با سری دوزی قیمت تمام شده آنها نهایتا 400 هزار تومان می‌شود در حالی که برخی واحدهای صنفی این نوع لباس را به قیمت هشت میلیون تومان می‌فروشند. از سوی دیگر برخی از تولیدکنندگان هم هستند که یک مانتو را با قیمت 150 هزار تومان تولید و عرضه می‌کنند در حالی که عرضه همین مانتو از سوی مزون‌ها برای مشتری دو میلیون تومان تمام می‌شود.

قدیری گفت: برخی لباس‌های مجلسی هستند که مشتری‌های لاکچری دارند و بنابراین این نوع پوشاک تولیدی قیمت پذیر نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهرنوش

    چه کاریه آدم 20 میلیون بابت لباس بده من باشم یه لباس ارزون میپوشم به جاش بیست تومن طلامیخرم