کد مطلب: ۳۹۸۸۲۸

در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح شد:

پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی در نیمه دوم سال / کمبود قطعات در صنعت لوازم خانگی

پیش‌بینی قیمت لوازم خانگی در نیمه دوم سال / کمبود قطعات در صنعت لوازم خانگی

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی می‌گوید: فعلا صنعتگران لوازم خانگی با کمبود قطعه و مواد اولیه رو به رو هستند. چنانچه چالشی در تامین قطعه رخ ندهد، قیمت لوازم خانگی در نیمه دوم سال ثابت باقی می‌ماند.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت لوازم خانگی در نیمه دوم سال ارزان می‌شود یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به ثبات قیمت دلار قیمت لوازم خانگی در بازار نیز تثبیت شده است. با توجه به تشدید تحریم‌ها ورود لوازم خانگی خارجی به کشور کاهش یافته و به نظر می‌رسد که شرکای خارجی دیگر تمایلی برای حضور در بازار ایران را ندارند. همین شرایط فرصت‌های جدیدی را برای ورود لوازم خانگی باکیفیت فراهم کرده است.

آرمان خالقی افزود: یکی از معضلات حوزه تولید که شامل صنعت لوازم خانگی هم می‌شود عدم انتقال پول است. همین موضوع باعث شده که در بازار با کمبود برخی مواد اولیه و قطعات مواجه شویم. چنانچه مساله کمبود قطعه را نتوانیم برطرف کنیم قطعا در نیمه دوم سال و بعد از ایام محرم و صفر با موجی از تقاضا رو به رو می‌شویم که ممکن است قیمت لوازم خانگی مجدد گران شود. در حال حاضر قیمت لوازم خانگی خارجی نیز در بازار یکسان شده و دیگر شاهد نوسان قیمت در بازار نیستیم.

تقاضا در نیمه دوم سال اوج می‌گیرد

او در بخش دیگر سخنانش به میزان تقاضا در بازار لوازم خانگی اشاره و اظهار کرد: معضل دوم در بازار لوازم خانگی به میزان تقاضا باز می‌گردد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، تقاضا برای خرید لوازم خانگی کاهش یافت. باید با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی تسهیلاتی را در غالب کارت‌های اعتباری به مردم تخصیص دهیم تا بتوانیم تقاضا را به این شیوه تحریک کنیم.

خالقی تصریح کرد: از اواخر آذر تا اوایل اسفند بازار لوازم خانگی رونق دارد. اکثر مردم برای تامین جهیزیه در نیمه دوم سال خرید خود را شروع می‌کنند. حال امیدواریم با تامین به موقع قطعات بتوانیم پاسخگوی میزان تقاضای مردم باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.